Raspuns lui Ioan T. Morar

Domnule Ioan.T. Morar, si eu va raspund cu intarziere, din aceeasi lipsa de timp. Sunt in plina campanie electorala si vreau sa inving. Mi-ati pus niste intrebari pertinente, mi-ati ridicat si mingea la fileu in cateva randuri, ati fost si ironic “bine dozat”. Toate astea ma ajuta sa imi exprim nestingherita opinia si sa arat cititorilor mei si ai lui Morar o Oana Niculescu-Mizil pe care, probabil, nu au cunoscut-o niciodata. Recunosc, ma simt flatata ca nu ati ignorat un candidat “atipic” pentru jurnalisti, unul care nu-si face temele si nu invata pentru teza, mai ales ca de atatea “teze” sunt satula. Dealtfel, la teorie multi sunt premianti, practica ii omoara. Va consider un jurnalist de prima clasa. Nu spun asta pentru a va flata. Sunt extrem de sincera de felul meu, asa cum m-a invatat bunicul, Paul Niculescu-Mizil. Nu ma voi dezice de acest om care mi-a marcat caracterul si existenta si voi defila cu el si la bine si la rau pentru ca eu l-am cunoscut mai bine decat il cunosc jurnalistii, micii sau marii intriganti, cei care nu m-au scos din “pui de comunist” ani de zile.
Recunosc ca urmaream cu mare placere si amuzament prestatiile dumneavoastra copioase din cadrul grupului “Divertis”. Un umor sarcastic si inteligent, marca Toni Grecu. Regret retragerea lui din grup, la fel cum imi pare rau ca Gyuri Pascu a parasit formula care a facut celebru “Divertisul”.
Am spus ca ma simt flatata ca un ziarist si blogger de talia lui I.T. Morar a ridicat manusa pe care am aruncat-o aici, pe blog, jurnalismului romanesc tip “cocos de munte adus la curte” de talie marunta, neinteresat de adevarul in sine, ci de forma si culoarea lui, mai ales ca imi amintesc o emisiune televizata in care I.T.Morar era acuzat de Cristian Tudor Popescu de nu stiu ce no-combat-uri jurnalistice si asta pentru ca Academia Catavencu, varful de lance al pamfletului din presa romaneasca, fusese preluata de un “personaj dubios”, in opinia lui CTP. Atunci, I.T. Morar a devenit fiara, fara sa muste letal. A demontat punct cu punct “acuzatiile” presedintelui Clubului Roman de Presa, in conditiile in care Cristian Tudor Popescu era unul dintre cei mai titrati ziaristi din Romania. CTP a inchis telefonul, complet jenat de logica replicilor dumneavoastra. In acest context, orice opinie argumentata din partea dumneavoastra ma onoreaza si merita o replica.
Domnule I.T. Morar, sa revin la “oile” mele, fara sa-mi doresc sa moara cea a contracandidatului si nici sa ma victimizez, pentru ca nu sunt mielul de sacrificiu al nimanui. Ziarul “Cotidianul” nu a exagerat in priviinta “calitatii” raspunsurilor mele. Doar le-a scos din context apasand pedala de frana si acceleratie in acelasi timp. Oricare ziarist cu un condei bun si sinapse functionabile poate “sa faca praf” pe cineva, indiferent cata scoala are acel om, cate doctorate sau realizari. Chiar daca ar avea de-a face cu “cel mai prost candidat”, un ziarist adevarat nu lanseaza verdictul ghilotinant decat daca are o minima certitudine ca a conchis onest. Fara sa fiu jurnalist si fara sa ma documentez, ii pot demonstra domnului care a scris articolul ca sunt candidati “mai prosti” ca mine.
Inainte sa va intreb de ce vi se pare curios ca un om “realizat” sa doreasca sa faca ceva bun pentru semeni, ca parlamentar, as vrea sa revin asupra “vreascurilor” atat de mediatizate si asupra “minciunii” mele cum ca as fi cules vreodata vreascuri ca sa ma incalzesc. Domnule Morar, nu tot ce pare exista, cum nu tot ce exista se vede. Recunosc ca nu am fost inspirata spunand adevarul celor care nu l-ar putea crede vreodata. Frustrarea post-revolutionara in ceea ce priveste “puii de noemenclaturisti” persista si va persista intr-o tara saraca, numai ca eu sunt candidat la alegerile uninominale, iar tendinta presei de a-i baga pe toti in aceeasi oala nu este corecta. Eu nu reprezint, la alegeri, clasa “puilor de nomencalturisti”, ma reprezint pe mine-insami si pe cei care vor vota pentru mine, ca deputat. Din acest motiv m-am auto-inculs in categoria candidatilor “atipici” pentru presa. Nu tin mortis sa invat tomuri cu strategii manipulatorii ca sa “dau bine” pe sticla sau in ziare. Prefer sa-mi fac treaba in colegiul 20. Oamenii de acolo sunt mai putin interesati de originea mea sau de notele de la test-drive. Ei vor sa fie ajutati, iar eu voi face asta.
Domnule Morar, doamnelor si domnilor jurnalisti, un om care ia lovituri sub centura inca din copilarie, fireste ca are stomacul tare. Va rog sa dati, eu promit sa incasez dar nu ma obligati sa si inghit tot ce afirmati despre mine! Aveti rabdare pana vidanjez tot Ferentariul. Mai bine ati merge cu mine acolo, cu laptop-ul. Cu siguranta ati avea ce rumega pentru a scrie un nou articol de succes despre Oana Niculescu-Mizil.

6 răspunsuri to “Raspuns lui Ioan T. Morar”

  1. Ioan T.Morar Says:

    Ma bucur ca ati observat ca am scris postarea fara nici un parti-pris. Ramin la pararea mea: ati putea face mai multe (dupa cum aţi demonstrat) în afara politicii, decît în interiorul ei. Lumea aia nu este pentru persoane sensibile.
    Cît despre „dosarul de cadre”, personal, ştiu ce înseamnă să ţi se reproşeze originile. Mi s-a întîmplat pînă-n 89. Aşa că eu nu am pomenit nimic despre asta. Nu sînt în postura să judec aşa ceva.
    PS Cristian Tudor Popescu a ajuns să facă emisiuni acolo unde a scuipat. Deh, mare caracter!

  2. carmen visalon Says:

    Domnule Ioan T Morar,

    Inteleg ca avem o problema care are legatura cu discriminarea indirecta.
    Senisibilitatea, adica „premisa biofiziologica a capacitatii de a avea senzatii si de a stabili un raport „personalizat” cu mediul exterior nu mi se pare un motiv pentru a trece in spatele scenei.
    Dupa parerea mea, este nevoie de oameni sensibili in Parlament, pentru ca a fi sensibil nu este un handicap ci un merit.
    A fi insensibil este un handicap iar de handicapati sau de cei care dorm atunci cand tara arde suntem satui.
    Asa cum suntem satui de alienarea progresiva atat a lumii cat si a tarii.
    Am putea sa discutam mult despre „plin” si „gol”, dar nu are rost pentru ca nu-mi propun sa devin analist politic.
    Ceea ce-mi propun este sa va supun atentiei niste intrebari retorice( ?) pe care le-am primit astazi pe e-mail.

    1. Prima intrebare:
    Sa presupunem ca stii o femeie insarcinata care deja are 8 copii. Trei dintre ei sunt surzi, doi sunt orbi si unul este dezechilibret mintal. Femeia are sifilis.
    Ai sfatui-o sa faca un avort?

    2. A doua intrebare :
    Este momentul alegerii presedintelui lumii si votul tau va determina cine este alesul.
    Iata-i pe cei trei candidati:

    Candidatul A are legaturi cu politicieni corupti si crede in astrologie. A avut doua amante. Fumeaza ca o locomotiva si bea 8 pana la 10 pahare pe zi.

    Candidatul B a fost concediat de doua ori, doarme pana dupa pranz, in facultate se droga si bea un sfert de litru de whisky in fiecare noapte.

    Candidatul C este un medaliat si un erou de razboi. Este un vegetarian convins, consuma doar bere si asta ocazional si nu a avut nici o data legaturi extraconjugale.

    Dintre acesti trei candidati, pe care l-ai alege (sincer)? Alege, nu trisa si citeste raspunsul de mai jos.

    Candidatul A este Franklin D. Roosevelt.

    Candidatul B este Winston Churchill.

    Candidatul C este Adolf Hitler. …

    Trebuie sa fii intotdeauna atent cu cei care traiesc prea ..sanatos !!!

    Apropo, daca la intrebarea despre avort ai raspuns afirmativ, tocmai l-ai omorat pe Beethoven!

  3. dragos Says:

    Se spune ca, la facerea lumii, Dumnezeu, pentru a-i ajuta pe oameni sa prospere, a hotarit sa dea fiecaruia cate doua virtuti.
    Si asa fu.

    – pe elvetieni i-a facut ordonati si respectuosi fata de legi
    – pe englezi – perseverenti si studiosi
    – pe japonezi – muncitori si rabdatori
    – pe francezi – culti si rafinati
    – pe spanioli – veseli si ospitalieri
    Cind ajunse la romani,se intoarse catre ingerul care scria si-i zise: ‘Romanii vor fi inteligenti, cinstiti si PSD-isti’

    Cind termina facerea lumii, ingerul ii atrase atentia:
    ‘Doamne,ai dat tuturor popoarelor cite doua virtuti iar romanilor trei; in acest fel ii vor depasi si exploata pe toti ceilalti’.
    ‘Aoleu, asa e! Ai dreptate! ‘
    Da, dar virtutile dumnezeiesti o data acordate, nu se pot lua inapoi; asa ca, ‘Fie, romanii sa aiba trei virtuti! Doar ca nimeni nu va putea avea mai mult de doua in acelasi timp!’
    Si astfel iata ce s-a intimplat:

    Romanul care e PSD-ist si cinstit, nu poate fi inteligent.
    Cel care e inteligent si PSD-ist, nu poate fi cinstit.
    Iar cel care e inteligent si cinstit nu poate fi PSD-ist.

  4. visalon Says:

    Dragos,

    Este adevarat ca mai binele este dusmanul binelui, asa cum adevarat este ca:

    La beauté d’une femme naît dans l’oeil de l’homme qui la regarde

    si

    L’ intelligence d’une femme naît dans les yeux des
    électeurs qui la regarde.

    Morala: Elisez la femme! mai ales in aceste circumstante dramatice: Criza si lipsa unui contracandidat .

  5. cllod Says:

    Felicitari pentru raspuns.


Lasă un răspuns

