A murit poetul roman Grigore Vieru

Zi trista pentru Romania. Zi trista pentru limba si cultura romana. Astazi a murit poetul si patriotul roman Grigore Vieru. Dupa o viata inchinata idealului national si ideii de unitate, marele poet al limbii romane a plecat dintre noi, romanii, pentru a ne veghea de acolo, de sus.

L-am cunoscut pe Grigore Vieru. Era bun prieten cu bunicul meu, Paul Niculescu Mizil cu care a intretinut o bogata corespondenta. Eram uimita de privirea sa calda si patrunzatoare, de forta uriasa de care putea sa dea dovada acest luptator pentru libertate si unitate nationala.

Grigore Vieru a fost cea mai importanta voce a constiintei nationale, de pe ambele maluri ale Prutului. S-a luptat, avand drept arma poezia, pentru Romania Mare si pentru limba romana, limba pe care a slujit-o intotdeauna.

Tot Grigore Vieru a fost cel care a lansat in Basarabia duetul Ion si Doina Aldea Teodorovici. Cantecul pe versurile lui Grigore Vieru, “Eminescu”, si referenul ”Eminescu sa ne judece” au devenit imn national acolo, in teritoriile romanesti de peste Prut. Si ei, ca si maestrul, au murit in urma unui tragic accident de masia. Ca o ironie a destinului, atat marele poet cat si Ion si Doina Aldea Teodorovici se intorceau de la evenimente culturale, in cazul lui Grigore Vieru, de la comemorarea lui Mihai Eminescu.

In Basarabia a fost decretata ziua de marti zi de doliu national. Asa cum spunea poetul Adrian Paunescu, ar fi necesar ca autoritatile romane sa faca acelasi lucru. Grigore Vieru nu a fost un poet basarabean chiar daca s-a nascut si a scris dincolo de Prut. El a fost si va ramane un poet al limbii romane un poet al Romaniei.

Dumnezeu sa-l odihneasca!

NU AM, MOARTE, CU TINE NIMIC, EU NICI MĂCAR NU TE URĂSC

Grigore Vieru

Nu am, moarte, cu tine nimic,
Eu nici măcar nu te urăsc
Cum te blestema unii, vreau să zic,
La fel cum lumina pârăsc.

Dar ce-ai face tu şi cum ai trăi
De-ai avea mamă şi-ar muri,
Ce-ai face tu şi cum ar fi
De-ai avea copii şi-ar muri?!

Nu am, moarte, cu tine nimic,
Eu nici măcar nu te urăsc.
Vei fi mare tu, eu voi fi mic,
Dar numai din propria-mi viaţă trăiesc.

Nu frica, nu teamă,
Milă de tine mi-i,
Că n-ai avut niciodată mamă,
Că n-ai avut niciodată copii.

11 răspunsuri to “A murit poetul roman Grigore Vieru”

  1. Sorin Olariu Says:

    POETUL

    se spune despre el că se hrăneşte
    numai şi numai cu
    vise
    şi că are-o pană fermecată cu care
    ia probe din
    rai

    se spune despre el că umblă
    pe la uşile mai mereu
    închise
    şi că are mintea de-a pururi
    desfăcută-ntr-un multicolor
    evantai

    se spune despre el că are o viaţă
    stingheră că-i o fiinţă
    ciudată
    şi că n-are rost să-l inviţi
    la vreo masă de
    sărbători

    se spune despre el că al naibii
    nu-i punctual
    niciodată
    şi c-ar fi mai mereu cu
    capul în
    nori

    dar toate acestea-s doar
    nişte minciuni
    sfruntate
    gogoşi ce mă fac
    să-i ţin
    partea

    când ştiu că poetul e punctual
    cum nu se mai
    poate
    la întâlnirea cu
    iubita lui
    moartea

  2. Onu Ionescu Says:

    Grigore Vieru,
    Fiu brav, al matusii de sange,
    Varul tau dobrogean,
    Socat, neputincios si trist,
    Cu lacrimi uscate te plange!

    Dumnezeu sa te odihneasca!

  3. Ion Mihaescu Says:

    Dumnezeu sa-l ierte!!! Ne mor patriotii! Si bunicul tau a fost un mare patriot. Astept cu nerabdare, daca se poate sa ne arati din corespondenta bunicului.
    Felicitari Oana pentru aceasta postare!!!

  4. V. Says:

    Degeaba il ridicati in slavi pe acest om, cu poeziile voastre,si ale celui care a murit,care nu are de-a face cu adevarul,poate ca a fost patriot,dar nu cred ,ca a fost crestin,crestin in adevaratul sens al cuvintului, toata lumea se declara „crestini”,dar in realitate nu este asa,crestin ,vine de Hristos,crestin este persoana care L-a primit pe Hristos in viata sa,si traieste asa cum a trait Isus Hristos,si face voia lui Hristos,a scrie poezii,nu inseamna ca esti crestin,ci esti crestin cu adevarat,daca iL primesti pe Hristos in viata ta,crestin inseamna sa traiesti ,in legea lui Dumnezeu,sa traiesti in curatie,si sfintenie, am lasat mesaj inainte de a muri acest om, in ziarul Adevarul,ia-m lasat mesaj,ca mai are putin timp de trait,l-am sfatuit sa-L primeasca pe Hristos Isus in viata sa,nu stiu daca a fost sfatuit de cineva apropiat lui,care poate a citit mesajul din ziarul Adevarul,si putea sa-L sfatuiasca sa faca intocmai.

  5. Onu Ionescu Says:

    @V.,
    Daca n-ai avea lasitatea sa nu-ti dai numele, ne-am ruga si pentru tine spunand:Iarta-i Doamne ratacirea habotnica!
    Cel pe care cu paganie il blamezi, a fost harazit direct de Dumnezeu cu harul poeziei si al omeniei.
    Piei din fata noastra Satano!, mascat in vesmantul anonimatului, Scaraotki invrajbitor!

  6. V Says:

    Numele meu v-a ramine anonim numai pina la „o vreme „,cind imi vei afla tot numele, si cine sunt eu ,si cum ma considera Domnul Hristos Isus,iti ve-i schimba pararea,spune omule „trecator” cu ce am gresit,daca am spus ca un crestin,este acela care cere lui Hristos sa-i ierte toate pacatele,si sa traiasca dupa voia lui, in legea lui Hristos?,fara Hristos,nimeni nu poate ajunge in ceruri,indiferent de pozitia lui in aceasta lume,daca nu traieste in Hristos Isus,ai sa vezi ca ce am afirmat este adevarat, si Hristos te v-a jude pentru ceea ce ai spus,si v-a judeca pe oricine este inpotriva a ceea ce am afirmat,crezi tu omule ca eu ma bucur ca a murit nemintuit acest om?
    Se vede cit de bine cunosti cuvintul lui Dumnezeu care este Biblia,esti tare departe de Hristos,esti ratacit omule,omule.
    Omule poezia nu te va duce in Rai,ci Hristos Isus care,a murit,si pentru ,si pentru tine ,si pentru toata lumea,Hristos este Viata,Calea,Lumina.
    Te sfatuiesc,si pe tine sa numai traiesti in „firea paminteasca”adica in pacate,cum traieste aproape toata aceasta lume,visatoare,care nu-L respecta pe Hristos.
    Daca ai fost crestin,nu ai fi scos asemenea cuvinte,care nu se cuvine a fi spuse,unui om care spune adevarul.
    Sa nu crezi ca daca ti-ai „desenat”tot numele,care sa-r putea sa nu fie al tau,sa nu crezi ca tu spui adevarul.
    As dori sa spun ca eu nu judec pe nimeni,pentru ceva anume,ci doar sfatuiesc,pentru am datoria fata de Isus Hristos,sa aduc Vestea Buna sau Evanghelia,pe orice cale,si cred ca orice crestin,ar trebui sa sfatuiasca pe aceia care traiesc in „intuneric”
    As dori sa te intreb,daca mori fara sa-L fi primit pe Hristos,unde ve-i ajunge,sti unde? poti afla acest lucru din Biblie,nu este un secret,poti afla si cum se poate mintui un om, mai intii citeste in cuvintul lui Dumnzeu,si ve-i vedea ca te v-a contrazice , nu eu, ci Hristos Isus Domnul Vietii.
    Tu nici macar nu sti pe ce lume te afli,nici nu-ti dai seama cit de „trecator” ,cit de relativ esti”
    Numarati bine zilele omule.
    Mai este ceva la tine care nu valoreaza nimic ,sti ce anume? Mindria.
    Ia aminte ca Mindria sta inaintea caderii,
    Dumnezeu este impotriva celor mindrii, asa ca tine,si ca altii.
    Hristos Isus sa te cerceteze.Amin

  7. V Says:

    Poate crede cineva ca eu sunt impotriva poziei,dimpotriva eu iubesc foarte mult poezia,si muzica,poezia, si muzica de „slava”adica inchinata Lui Dumnezeu,nu cele ,care nu au legatura cu Dumnzeu,cele lumesti,care nu au nici o legatura cu realitatea,omul il poate slavi pe Hristos,prin poezie,muzica,care sunt tot rugaciuni,si multumiri,inchinate Sfintei Treimi,chiar in Biblie,ve-ti gasi psalmii,care sint poezii de multumire si recunostinta adusa lui Dumnezeu, regele David,a scris psalmii,noi trebuie sa-L slavim si sa-I multumin lui Hristos,prin tot ceea ce facem.
    Cunosc un poet care numai este aici pe pamint,dar cred ca el este cu Hristos, acest om a scris multe poezii de multumire si recunostiinta lui Hristos,acest om cred ca a fost intradevar crestin,pentru ca si-a dedicat intreaga lui viata ,si a suferit pentu Domnul Vietii Isus Hristos.
    Numele lui este Traian Dorz(1914-1989),acest om cred ca l-a iubit foarte mult pe Hristos.
    Cine doreste sa-i citeasca poeziile lui Traian Dorz,nu cred ca v-a pierde nimic,din contra v-a cistiga.

  8. V Says:

    V-a sfatuiesc, sa v-a intoarceti la „Credinta”,la Hristos, primiti-L pe Hristos in viata dv.

  9. Elena Says:

    Vieru nu a murit,ci a trecut în neuitare.

  10. yetrye Says:

    sii sii tarna usoara


Lasă un răspuns

