Sa facem copiii sa zambeasca!

Ieri am primit de la domnul Petre, tatal lui Andrei, e-mail-ul de mai jos. Recunosc ca eram ingrijorata pentru Andrei si am vrut sa stiu cum se simte. Am fost multumita cand am aflat ca rezultatele analizelor lui sunt bune si starea de sanatate stabilizata. Cel putin, pe moment. Nu cred ca poti avea o satisfactie mai mare decat aceea de a sti ca ai salvat un copil sau, macar, l-ai facut sa zambeasca. Poate parea patetic ce scriu dar acesta este adevarul si nu ma jenez sa-l recunosc. Iubesc copiii, mi-am dorit intotdeauna copii si sunt convinsa ca ii voi avea cand va vrea Dumnezeu dar, mai ales, sper din tot sufletul ca voi fi o mama buna.
Nu as fi postat pe blog mesajul domnului Petre daca ar fi fost o simpla scrisoare de multumire. Nu tin sa imi fac capital de imagine profitand de boala grava a unui copil. Cinismul nu ma reprezinta. Il postez, insa, pentru ca el contine multe elemente care, probabil, nu sunt cunoscute si este bine sa fie meditatizare, intr-un fel sau altul. De multe ori, atatitudinea exprimata liber si cu posibilitatea de feedback este mai puternica decat o depesa la forurile in drept. Sistemele intepenite sunt greu de urnit prin metode la fel de intepenite.

Cazuri ca cel al lui Andrei sunt numeroase in Romania. Am intalnit foarte multe in Colegiul 20. Multi copii grav bolnavi, fara asigurari de sanatate, fara hrana suficienta, fara minimele conditii de trai. Fireste ca nu imi pot permite financiar sa ofer fiecaruia ceea ce are nevoie, pot, insa, sa ii ajut ca deputat. Fac aceasta promisiune ferma si foarte curand voi arata ca este o promisiune cu acoperire.

Aceasta este scrisoarea:

„Va multumim din suflet pentru ajutorul pe care ni lati dat pentru Andrei. Andrei a fost un copil sanatos pana la varsta de 2 ani cand sa intamplat sa se inbonlaveasca atat de grav, totul sa manifestat printro raceala pe care in 5 zile ii trecea, dar atunci nu si-a facut efectul tratamentul si tupa 7 zile am mers la doctor din nou si i-am aratat doctorului ca-i aparuse niste ganglioni in jurul gatului, raspunsul a fost ca este ceva normal si ia dat alt antibiotic, dupa 3 zile vazand ca este mai rau am fost la Budimex, acolo o Doctorita cumsecade nea primit pentru consultatie fara trimitere, dupa consultatie nea dat sa-i facem analizele pentru ca avea ficatul, splina marite ceea ce Doctorul lui nu a stiut sal consulte, rezultatul analizelor au confirmat numarul mare de globule albe, rezultatul a sosit la policlinica cu 3 zile mai devreme de data cand trebuia sa le ridic personal si la cat era de grav nu a binevoit sa ne anunte intrun fel. Andrei este diagnosticat cu leucemie acuta limfoblastica cu celule T si deviatii cromozoniene si de la 01-11-2007 si pana in Decembrie 2008 a facut tratament soc cu citostatice si numai cu ajutorul lui DUMNEZEU Andrei a rezistat unui asemenea tratament foarte dur. Astazi l-am internat din nou dar incepe un tratament mai usor care necesita cel mult 7 zile de spitalizare si 30 zile acasa timp de 1 an si 6 luni fata de 1 an si 2 luni la tratamentul soc care a stat adunate toate zilele circa 10 luni in spital. Ne rugam la Dumnezeu sa nu faca recadere ca asta inseamna ca trebuie sa o ia de la inceput si pregatit pentru transplant care costa foarte multi bani.Despre noi putem sa spunem ca-i multumim lui Dumnezeu ca nea dat putere sa rezistam pana acum, eu am avut cateva probleme la servici dar sper ca s-au rezolvat sau sper ca au inteles situatia mea, despre spital va pot spune ca nu sunt conditii pentru o asemenea boala, copii facand citostatice, aceste chimicale le distrug sistemul imunitar adica celulele bonlave cat si celulele bune si scazandule imunitatea sunt foarte vulnerabili la tot felul de virusi, boli la care sunt expusi si poate interveni decesul. Deaceea daca pe viitor sar vrea sa se ia masuri pentru modernizare, trebuiesc camere separate, asistentele sa intre cu masti la gura si nas sa fie mediu steril. La ora actuala nu sunt camere separate, constiinta catorva asistente care macar ca se simt putin racite nu se protejeaza cand intra la pacient, la cat de chinuiti sunt copiii cu tratamentul si cu intepaturile zilnice unele asistente nu stiu sa puna branule pe vena si chinuie copiii mai mult pana nimereste vena, mancarea foarte proasta, banuiesc ca bucatareasa sustrage din alimente sau nu stie sa gateasca, eu am vazuto personal cum pleaca cu multe bagaje, eu personal am dus un televizor si o antena pentru o camera ca se stricase cel vechi, la copiii lear trebui un canal de desene animate si niste televizoare mai mari pentru ca sunt camere cu 6 paturi, la Fundeni sunt doar 2 etaje pentru copii si cateodata nu sunt locuri, mamele dorm inghesuite cu copilul bonlav intr-un singur pat de o singura persoana, geamurile sunt din termopan de aluminiu si intra curent prin ele, sa faci un dus sau sa te duci la toaleta este un chin si poti lua oricand o raceala si sa o transmiti la bonlav. In privinta Doamnei Doctor Dumitrache Luminita suntem foarte norocosi ca am nimerit pe mana ei.VA MULTUMIM DIN SUFLET SI VA DORIM SANATATE SI PUTERE DE MUNCA.”

Photobucket

Sper sa scrisoarea tatalui lui Andrei sa fie citita, inteleasa si „simtita’ de cat mai multi oameni politici si alte persoane cu posibilitati materiale. Orice ajutor pentru acesti copii poate fi salvator.

Inca o data ii multumesc Isabellelorelai pentru binele pe care il face cu atata daruire.Mai jos, alte fotografii cu Andrei…

Photobucket

Photobucket

Photobucket

13 răspunsuri to “Sa facem copiii sa zambeasca!”

  1. Mihai Cobzaru Says:

    Oana, intr-un fel sau altul ai salvat o viata. Sper ca fiind in parlament vei salva mai multe vieti. Imi place blogul tau. Este deschis, tineresc si mai ales are continut. Nu te prevalezi de demnitatea ta de deputat. Esti om inainte de toate.
    Succes in continuare Oana Niculescu Mizil!!!

  2. isabellelorelai Says:

    Oana, venisem la postul tău despre Palestina, să „fur” o fotografie pentru un anunţ umanitar.
    Ce am găsit… mă face să plâng din nou.
    Doamne, ce fericită sunt!
    MULŢUMESC, OANA!

  3. isabellelorelai Says:

    P.S. Îţi mulţumesc că ai postat mesajul. Fie că mă crezi sau nu, chiar astăzi de dimineaţă m-am uitat la fotografia lui, pe blogul meu, şi întrebam dacă se simte bine.
    P.P.S.: Săptămâna viitoare mă duc la oncologie Fundeni, să văd câţiva copiilaşi pentru care am câte un mic dar. Sunt acolo copii şi părinţii lor atât de săraci… Nu au ce mânca, nu au ce îmbrăca, de medicamente ce să mai spun…
    Aş face o listă cu localităţile din care provin şi mă gândeam că poate le faci cunoscute cazurile deputaţilor din regiunile respective.
    Pentru unii dintre ei 50 de lei înseamnă o avere…

  4. isabellelorelai Says:

    Oana, din nou am nevoie de ajutorul tău, TE ROG. Mi-a scris un tânăr, Alexandru, care s-a „angajat” sufleteşte şi material pentru a ajuta un alt tânăr, de doar 18 ani, elev de liceu. Ajutorul tău ar consta în posibilitatea de a-l informa pe domnul Dr. Sorin Oprescu şi pe domnul Cristian Piedone despre acest caz.
    Alexandru a reuşit să facă un comunicat de presă cu acest caz şi să cheme reporterii de la Observator Antena 1.
    Uite despre ce este vorba – cu menţiunea că eu nu îi cunosc, încerc doar să sprijin un tânăr care doreşte să ajute – lucru rar în ziua de azi:
    În data de 21 ianuarie 2009, în capitala României membră UE, în plină iarnă, o femeie, fiul şi fratele ei au fost evacuaţi din casă. Casa a fost retrocedată, aţi ghicit. Doar că aceasta a fost a doua evacuare a familiei, din a doua casă retrocedată.
    Ioana Nicolae şi fiul său în vârstă de 18 ani, Dorin Alex, elev în clasa a XII-a la Liceul „Mircea Vulcănescu”, şi fratele doamnei Ioana, paralizat şi cu început de Alzheimer, şi-au început traiul sub cerul liber. Până şi vremea a fost mai omenoasă. A fost „cald”. Doar a plouat…
    Au locuit 17 ani într-o casă care a fost retrocedată. S-au mutat în altă casă, în str. Olimpului, sector 4. Care a fost retrocedată după 2 ani. Acum „locuiesc” pe stradă, împreună cu alte 4 familii evacuate. Ploaia din noaptea de 21 spre 22 ianuarie 2009 le-a distrus puţinele bunuri, agoniseala de o viaţă.
    Elevii Liceului „Mircea Vulcănescu”, colegii lui Dorin Alex Nicolae, au făcut ieri o chetă. Au strâns 600 de lei pentru familia rămasă pe drumuri, ca să aibă ce mânca, hrană rece. Familia şi-a găsit adăpost pentru noapte într-o pivniţă. Dorin îşi face temele sub cerul liber.
    Un tânăr – Alexandru – mi-a arătat cazul disperat al familiei şi încearcă să îl ajute pe Dorin şi pe mama lui.
    Dacă vreţi să vă alăturaţi demersului nostru în găsirea unei soluţii, vă rog din suflet să daţi cazul mai departe.
    Dacă puteţi să ne daţi idei, ca de exemplu unde ne-am putea adresa pentru a-i ajuta cât mai repede pe aceşti oameni.
    În data de 9.09.2008 a apărut o ştire pe Mediafax: „Primarul sectorului 4, Cristian Popescu Piedone, a repartizat un nou lot de 35 de locuinţe (garsoniere confort III) chiriaşilor evacuaţi din casele retrocedate, urmând ca până la 15 februarie 2009, alte 118 familii aflate în situaţii similare să primească locuinţe”.
    Presupunând că familia Nicolae va avea noroc şi îi va fi repartizată o garsonieră luna viitoare (Complexul Aleea Negoiu, foste cămine de nefamilişti ale IMGB – clădirile F2 şi F3, 234 de garsoniere) ar fi necesari nişte bani ca să le închiriem o cameră, măcar pentru o lună. Familia nu are încă un cont la bancă, încercăm să deschidem unul.
    Cazul familiei Nicolae este publicat pe „Comunicate de presă”.
    A apărut la Observator Antena 1 din 23 ianuarie 2008.
    Dacă vreţi să aflaţi mai multe amănunte sau vreţi să ajutaţi direct:
    Telefon Ioana Nicolae: 0722 93 66 04.
    Telefon Liviu Duţu: 0744 92 15 70 – vicepreşedintele Asociaţiei „Sfântul Nectarie Taumaturgul”. Asociaţia încearcă să ajute familia.
    Asociatia Sfântul Nectarie Taumaturgul are ca scop informarea, consilierea, reintegrarea socială şi recuperarea spirituală a persoanelor defavorizate.

  5. mitut claudiu adrian Says:

    Ma numesc Mitut Claudiu Adrian si vreau in primul rand sa va multumesc pentru ca va implicati in comunitate.Este benefic si important pentru fiecare institutie si persoana sa aiba astfel de actiuni.In acest sens,un aspect important il reprezinta partea de mediu,presiunea mare asupra naturii.Peste 20 de ani as vrea sa fiu ministrul mediului.
    Ma bucur ca a inceput si la noi „marketingul verde”,sensibil la problemele mediului.Daca as avea si eu putere financiara,as face tot atatea proiecte sau chiar mai multe(in special de impaduriri).Dar aceasta nu ma descurajeaza.Am 20 ani,sunt student,anul 2,la Geografia Mediului si am facut o obisnuinta si o pasiune din a invata oamenii,printre altele,sa respecte natura.Conteaza imens si exemplul personal.Eu am crescut la tara,unde sunt paduri cat vezi cu ochii,e aer curat;izvoare reci,poieni frumoase,fructe din belsug,zapezi adevarate,foarte putine masini(stau la munte,in jud. Valcea,depresiunea Lovistei,poalele Fagarasului).Cu timpul a inceput sa-mi placa geografia,apoi am fost receptiv la problema climatologica,ecologica si de mediu.Tot liceul am invatat foarte bine,am participat la zeci de concursuri si olimpiade.Cele mai dragi sunt cele nationale,la geografie.In 2007,in clasa a 12-a am luat mentiune pe tara la geografie.Deci vorbesc in cunostiinta de cauza,cunosc foarte bine limitele naturii,chiar daca e „aparent” un sistem autoreglabil.Dar altceva conteaza,nu trebuie sa avem doctorate in geografie,pentru a stii ca:daca plantam copaci vom imbunatati calitate aerului prin aport de O2,ca defrisarile fac ravagii pe orice component de mediu(temperaturi mai mari,alunecari de teren,inundatii),ca doar recicland putem avea o presiune mai mica asupra rezervelor si putem obtine o dezvoltare durabila.
    Noi dintotdeauna am trait in armonie cu natura,ea ne-a fost casa si masa,ea ne-a protejat.Toate asezarile sunt pe un curs de apa,si multe langa paduri.Avem nevoie de ea,dar si ea are nevoie de noi.Ne ferim sa mancam alimente alterate,dar trebuie sa ne gandim ca mai intai de toate,noi tarim cu O2(aer),care trebuie sa fie suficient si in conditii bune,adica „nealterat” de poluanti(oxizi,sulfati,azotati,metan,pulberi,funingine).Sunt multe aspecte la care sa ne gandim si poate apoi ne reconsideram felul de viata si,poate vom planta mai multi copaci,si vom incepe sa reciclam.Problemele sunt compexe,la nivel global,si va fi o provocare imensa pentru omenire sa amelioreze impactul ei fantastic asupra mediului natural.Eu sunt optimist si cred ca vom ajunge candva la un echilibru.
    Pana atunci,trebuie sa facem ce spunem si sa spunem ce facem,adica sa nu fim ipocriti,ci sa facem ceva cu adevarat.Cine nu isi doreste sa traiasca intr-o lume mai curata,mai plina de verdeata si cu un aer mai proaspat?Toti.Atunci trebuie sa trecem la treaba,in folosul nostru,al generatiilor urmatoare,si cel mai important,al raiului care se numeste Terra.De Craciun puteti cumpara brazi la ghiveci pe care sa ii plantati apoi in fata casei sau blocului.E ca si voluntariatul(am fost voluntar la Asociatia Sibiu Capitala Culturala Europeana-CCE 2007).Te simti mai bine,castigi incredere si oferi beneficii tuturor.Eu intotdeauna voi incerca sa invat oamenii ca face parte din fiinta noastra sa avem grija de natura.Nu ne-am nascut in mall-uri si autostrazi,ci ne tragem si traim pe baza mediului inconjurator.
    Am scris la companii mari,pe care le-am rugat sa roage angajatii sa planteze copaci,sa recicleze,etc.Am cerut informatii de la Ministerul Agriculturii.Ministerul Mediului despre proiecte si programe(impaduriri,irigatii,desertificare,seceta,campanii de reciclat,etc);le-am dat idei,sfaturi,mi-am exprimat ingrijorarea.Am strans personal in jur de 400 kg de hartie,pe care am donat-o Copacului de hartie-28 de copaci.Am plantat la tara cu tatal meu sute de copaci.Vreau sa adun toata hartia si plasticul din caminul meu si sa o duc la reciclare(ma voi ocupa personal in timpul liber).Castigand un concurs despre U.E. am fost la Bruxelles,in ianuarie 2008,la Comisie si Parlament,unde am pus problema mediului-am aflat cate ceva despre intentiile U.E. si ale Comisiei.Ma voi stradui sa bat la cap primarii sa contracteze firme de salubrizare serioase care sa colecteze selectiv si sa recicleze deseurile.Desigur ca nu e usor ,dar trebuie facut.Daca iti intra in obisnuinta ti se pare un lucru firesc.Sunt la curent cu tot ce tine de mediu,orice proiect de oriunde si sunt convins ca voi reusi sa fac cat mai multe.Deja,oamenii cand ma vad,zic:”baiatul cu reciclarea” si ma admira.
    Daca ar fi nevoie as bate din poarta in poarta si as invata pe toti cum putem trai mai bine.As cumpara milioane de pomi si i-as planta,as convinge oamenii ca e usor,bine si frumos sa reciclezi.Am constatat o lipsa mare de educatie ecologica,care are multe cauze.Dar,cu timpul,daca oamenii au exemple pozitive si proiecte concrete implinite,lucrurile vor progresa inspre bine.Nu avem dreptul in primul rand sa ne batem joc de natura.E inuman cand merg acasa si vad Oltul,la hidrocentrale plin de peturi;cand vezi o padure doborata la pamant,un lac secat,un rau poluat,poluare peste poluare!La mine acasa a nins in fiecare an,zapezi mari si vreau ca si peste 50 de ani sa vad si sa ma bucur de aceleasi zapezi.Noi nu avem voie sa intervenim asupra naturii,nu ne putem juca de-a Dumnezeu,suntem mici si doar o farama in trecerea timpului si imensitatea Universului.Nu suferim doar noi din cauza poluarii si a nesimtirii multora dintre oameni,ci sufera si animalele,pasarile,apele,padurile,pestii,aerul,si in ultima instanta tot Globul.Bucurestiul,de exemplu e un oras foarte murdar si poluat;iar acest lucru afecteaza pana si turismul.Sa nu mai spunem ca toate apele menajere si unele industriale se varsa direct in Dambovita si in Dunare,periclitand masiv conditiile de viata.Nu trebuie sa acceptam asa ceva.Sunt multe,multe probleme;orice activitate umana polueaza,creeaza impact antropic.Si ceea ce e numit de media ecologic,nu inseamna ca este natural si nedaunator mediului 100%,de aceea trebuie sa ridicam standardele continuu si sa evoluam in continuare.Este o nebunie curata sa stam cu mainile in san.Impactul omului asupra mediului e indiscutabil si evident pentru oricine.Cineva imi spunea:”viitorul e reflexia prezentului,asa ca succesul e inevitabil pentru mine”.Sunt convins ca acest succes se va repurta si asupra mediului.Reciclarea e cuvantul cheie.Veti reduce si costurile.Uitati-va in jur;trebuie verdeata-mai multe paduri,mai putina energie consumata,mai putina poluare,iar natura nu are nevoie de gunoaie.Si toti vom avea de castigat.Deja veti fi facut un lucru bun daca veti da si colegilor dvs. sa citeasca mesajul meu.Noi,locuitorii Romaniei avem si darul de a construi lucruri frumoase.Fiti convinsi!Dar trebuie sa luati atitudine.
    Va rog sa faceti tot ce tine de mediu(sa plantati copaci mai ales in zonele urbane,care sa absoarba noxele si sa curete aerul);va urez mult succes si spor la treaba pe viitor pentru alte programe concrete!Astept raspuns.
    Cu admiratie,
    Mitut Claudiu
    Adrian

  6. oananiculescumizil Says:

    mitut claudiu, te rog contacteaza-ma pe adresa de mail onm_blog@yahoo.com.
    Astept si alte propuneri.

    isabellelorelai, in cateva zile iti voi da un raspuns.

  7. isabellelorelai Says:

    Oana, mulţumesc mult.
    Până acum, împreună cu copiii de la liceu şi câţiva tineri care au citit pe blog, am reuşit să strângem vreo 400 de euro, mâine îi deschidem familiei un cont. O doamnă a reuşit să îl înscrie pe Dorin la cantina Bisericii, la Patriarhie, o să primească de mâine o masă caldă. Ne-am gândit să le închieriem o garsonieră pentru 3 luni, până s-o găsi o locuinţă socială. Ei dorm noaptea într-o pivniţă plină de igrasie şi umezeală…

  8. isabellelorelai Says:

    În seara asta au fost scoşi şi din pivniţa vecinei, casa ei a fost retrocedată de asemenea.
    Au fost duşi să doarmă într-un depozit al unei fundaţii, doar pentru noaptea asta.
    Din păcate problema lor nu poate fi rezolvată la sectorul 4, ci direct la Primăria Capitalei, la social.

  9. Laurentiu are nevoie de voi « Oana Niculescu-Mizil Says:

    […] si foarte costisitor. Am fost fericita ca, impreuna cu Primaria sectorului 5, l-am putut ajuta pe Andrei si sunt si mai fericita ca starea sanatatii lui este stabila. Deseori, trec pe blogul lui […]

  10. florentina Says:

    ce face andrei? am fost uimita de parerea buna a tatalui sau despre dr.dumitrache. am avut o experienta proasta cu acest medic. concluzia: inumana, nepregatita profesional, criminala. eu am reusit sa-mi salvez copilul din mainile ei. eu, da! dar ceilalti parinti care nu au putut pleca la clinici din afara tarii? fac parastase…. nu o recomand

  11. florentina Says:

    oana, te apreciez foarte mult. felicitari pentru ca te faci auzita. mult succes. iarta-ma daca am deranjat cu comentariul despre asa zisa dna doctor. ne-a provocat mari suferinte.


Lasă un răspuns

