Martisorul, un semn al innoirii

Pentru toti romanii, un semn de speranta in bine, sanatate, dragoste, bucurie si noroc, acum, la inceput de primavara!

Photobucket

“Odata soarele coborî într-un sat, la hora, luând chipul unui fecior. Un zmeu l-a pândit si l-a rapit dintre oameni, inchizându-l într-o temnita. Lumea se intristase. Pasarile nu mai cântau, izvoarele nu mai curgeau, iar copiii nu mai râdeau. Nimeni nu îndraznea sa-l înfrunte pe zmeu. Dar într-o zi, un tânar voinic s-a hotarât sa plece sa salveze soarele. Multi dintre pamânteni l-au condus si i-au dat din puterile lor ca sa-l ajute sa-l biruie pe zmeu si sa elibereze soarele. Drumul lui a durat 3 anotimpuri: vara, toamna si iarna. A gasit castelul zmeului si au început lupta. S-au înfruntat zile întregi pâna când zmeul a fost doborât. Slabit de puteri si ranit, tânarul elibera Soarele. Acesta se ridica pe cer înveselind si bucurând lumea. A reînviat natura, oamenii s-au bucurat, dar viteazul n-a ajuns sa vada primavara. Sângele cald din rani i s-a scurs în zapada. Pe când acesta se topea, rasareau flori albe, ghioceii, vestitorii primaverii. Pâna si ultima picatura de sânge se scurse în zapada imaculata. Muri. De atunci tinerii împletesc doi ciucurasi: unul alb si unul rosu. Ei le ofera fetelor pe care le iubesc sau celor apropiati. Rosul înseamna dragoste pentru tot ce este frumos, amintind de culoarea sângelui voinicului. Albul simbolizeaza sanatatea si puritatea ghiocelului, prima floare a primaverii.”

“Sarbatorile la romani”, Simion Florea Marian

9 răspunsuri to “Martisorul, un semn al innoirii”

  1. Onu Ionescu Says:

    Oana,
    Multumim! Citeste , te rog, comentariul meu de astazi, de la…. Manea Manescu. Sper sa-ti placa! Daca ai timp, citeste si comment-ul meu, succesiv postarii A.N.Doresc sa-ti cunosc parerea, intrucat l-am scris ca pentru mine insumi! Multumesc mult!

  2. Stefan RADOVEANU Says:

    Am parasit Antena 1, Adruian Nastase mai confortat ca nici odata, mâine vom avea cele mai tari noutati, Adrian Nastase a decis, energia pozitiva de la sotia sa l-a condus sa-si prezinte demisia din functiile politice si publice pâna la clarificarea cu justitia a situatiei sale.

    Am spus, BRAVO, iata ce inseamna sa fii un adevarat om politic, animatoarea de la Antena 1 l-a imbarbatat.

    Pentru Doamnele si Domnisoarele din Romania un cald salut de primavara si multi trandafiri in viata personala.

    Bien Cordialement

  3. ginagoia Says:

    La multi ani!

    De ce ai intrat in politica?

  4. tudor Says:

    Oana, scrie un blog despre Ministerul Educatiei http://forum.portal.edu.ro/index.php?showtopic=102756

  5. alexandru alexe Says:

    Sa de-a Domunul sa ai parte de o primavara inmiresmata si stalucirea ei sa-ti inunde sufletul!

  6. Stefan RADOVEANU Says:

    Chèrie Oana,

    Ne gasim la o mare rascruce, ce trebuie salvat :
    – Romania, Social Democratia si Natiunea
    sau
    – Adrian Nastase confundând un om cu dinti si nu moale pentru Presidentia Romaniei.

    Oana facem parte dintr’o categorie sociala care trebuie sa gândim la viitorul copiilor nostri, a natiunii.

    Adrian Nastase, putea sa-si rezolve situatia de acum 4 ani, a jucat la cacialma, de fiecare data a luat otage, partidul, parlamentul si un grup restrâns din psd.

    Mircea Geoana a inteles misiunea sa politica, Natiunea inainte de toate, ROMANIA si Poporul alaturi de PD L

    Va ramâne misiunea a pregati colegiul si colegii din Parlament a lasa liber la judecata adrian nastase.

    Bien Cordialement

    Stefan RADOVEANU

    NB

    Te rog sa – mi lasi mesajul, trebuie sa gândim si sa realizam ce doreste natiunea, JOS MAFIOTI, JOS BANDITI si CRIMINALII ROMANIEI

  7. Onu Ionescu Says:

    OANA,
    Gura pacatosului, adevar greieste! Sfatul meu,daca pretuiesti asa ceva, este sa dai curs sugestieicameleonic/scorpionice de mai sus:initiaza o serie de blog, intitulata:”abandonul scolar: cauze, consecinte, remedii”.Ideea tipului este colosala; chiar imi devine simpatic.Beneficiul folosirii esentei comentariilor primite va fi capital pentru Preambulul si Continutul Actiunii Legislative pe care o intentionezi. Mai mult, pentru orientarea social-democrata a politicii PSD. Comentariile vor fi relaxate, degajate de tensiunea incrancenata, specifica unei Campanii Electorale. Fii intuitiva, naturala/ empatica, asa cum te percep eu,valorifica potentialul Psihologiei Multimilor,in beneficiul acestora(social-democrat). Ma opresc, sa nu devin patetic; avraam ar rade de mine! (amical, desigur, discernamantul personal, i-ar spune ca Tudor are dreptate). Temperandu-mi zelul, cred ca aceasta sugestie, aduce foarte mult cu initiativa lui BP Hasdeu,de a scrie un dictionar al limbii romane vorbite. Numai din rautatile debitate, cate sugestii ai reusi sa extragi! Succes! Astept nerabdator, sa citesc din Cronica Vie despre „abandonul scolar:cauze, urmari, ce-i de facut!”.BRAVO, Tudore!

  8. oananiculescumizil Says:

    Tin si voi tine cont de parerile si comentariile voastre. Pentru mine feedback-ul este salutar si este dovada ca procesul de comunicare functioneaza, iar mesajele mele ajung unde trebuie.

    Inca o data La Multi Ani de Martisor tuturor si o primavara plina de speranta!

    Gina, esti singura doamna care a comentat la acest entry si ma bucur ca ai facut-o! Mi-a placut si intrebarea, trebuie sa recunosc. Raspunsul este simplu si ia-l fara sa-l consideri patetic sau demagogic. Consider ca menirea mea este sa fac bine semenilor mei. In plus, am avut mereu inclinatii pentru misionariat, am cautat sa castig adepti pentru cauza mea (indiferent cat ar parea de idealista), pentru comunitatea la care doresc sa-mi aduc contributia pozitiva. Mai mult, am avut exemple minunate in familie dar si probleme destule. Sunt o fire empatica dar si dinamica si ceea ce-mi pun in cap, indeplinesc. Bunicul meu mi-a spus ca am stofa de politician adevarat si ca pot face mult bine oamenilor daca imi doresc cu adevarat asta. Asta imi doresc si iata ca am intrat in politica!

    Va multumesc tuturor!

  9. Onu Ionescu Says:

    Aplauze,sper ca Gina s-a edificat, si daca n-are morbul „tismaneanu”, se va alatura tie!
    Dar, n-am inteles: Ti-a placut talcul subliminal al martisorului meu? Urarea de impartialitate?


Lasă un răspuns

