Ce te recomanda pentru a fi politician?

M-am bucurat, la vremea respectiva, ca Elena Basescu a ales sa intre in politica, asa cum ma bucur, de fiecare data, cand o femeie hotaraste sa aleaga aceasta cariera. Opinia mea este ca femeile pot fi bune politiciene datorita spiritului lor organizatoric, al empatiei, al umanismului, al instinctului matern.

Cinicii ar spune ca tocmai aceste insusiri sunt daunatoare in politica. Am fost sfatuita, deseori, sa renunt sa imi pese si sa am stomacul tare daca vreau sa fiu un politician adevarat. Nu stiu daca voi putea urma aceste sfaturi. Nu se potrivesc nici cu ideologia partidului caruia apartin, nici cu principiile mele de viata. Scriam intr-un articol referitor la femeia in politica despre cat de lunga este lista universala cu femei leader, despre cum au reusit ele sa capete increderea oamnilor, despre ce inseamna sa te lupti, ca femeie, pentru ceilalti, cu modestie si fara sa astepti recompense. Uneori am senzatia ca astazi se trece prea usor peste ce inseamna, cu adevarat, politica. Dincolo de a fi o stiinta care te invata sa fii lider, politica este cea care trebuie sa promoveze interesele cetatenilor. Un politician, indiferent daca este femeie sau barbat, este mereu prezent in mijlocul oamenilor, cauta sa-i cunoasca si sa-i inteleaga, este alaturi de ei, ii ajuta sa depasesca greutatile. Cam acestea ar trebui sa-l recomande pe un politician adevarat.

Din punctul meu de vedere, chiar daca ne despart atat o ideologie cat si o istorie, Elena Basescu are tot dreptul sa doreasca sa devina politician roman si, probabil, chiar va reusi, daca va intelege ca sunt, totusi, cateva conditii pe care politica le impune. Sper sa le afle, la un moment dat, si scriu asta fara a fi malitioasa.

Miscarea EBA de ieri mi s-a parut interesanta. Mai mult, chiar, am ramas stupefiata citind afirmatiile domnisoarei Elena Basescu facute cu ocazia lansarii revistei „Political Women”. Nu exista femei politician exista doar soacre, sotii si mame. Farurile masinii EBA conduse pe contrasensul politicii romanesti, i-au indicat Elenei Basescu o constatare de duh de mare profunzime. De aici sa tragem concluzia ca politica romaneasca feminina nu exista dar va incepe chiar cu EBA, daca va fi aleasa europarlamentar? Sa trecem in rezerva femeile-politice Corina Cretu, Rovana Plumb, Daciana Sarbu, Norica Nicolai, Ecaterina Andronescu, Anca Boagiu, Olguta Vasilescu si alte nume sonore din politica romaneasca ca sa-i facem loc fetei-politice EBA? Fetei-politice „a lui tata”, bineinteles…

Una dintre conditiile de baza impuse in politica este sa-ti raspunzi sincer la intrebarea „Oare ce ma recomanda si ce ar trebui sa ma recomande pentru a fi politician?”

corina, victor, cristi, daciana, anca, gabriela, ion iliescu, adrian nastase, i.t.morar,

Prin intermediul acestor links intentionez sa inaugurez prima leapsa din viata mea de blogger:)

Voi raspunde si eu, fireste, maine!

31 răspunsuri to “Ce te recomanda pentru a fi politician?”

  1. Dragoş Sorin Nicula Says:

    Habar nu am ce te recomanda pentru a fi politician, dar cred ca am cateva idei cu privire la ceea ce NU te recomanda ! (nu ma gandesc la o persoana anume)

  2. Onu Ionescu Says:

    Oana,

    Material ales!
    As adauga, la ingaduinta:
    Politica defineste femeia in societate, la fel cum maternitatea o implineste in familie!
    Cat despreEBA: prea mult, pt prea putin!

  3. mcgogoo Says:

    ha?
    ca sa fiu sincer era 100% convins ca blogul asta o sa dispara dupa campanie. cand colo… surpriza!
    well keep going 🙂
    hmmm
    ce te recomanda?
    nu te cunosc asa bine insa prima impresie a fost: bun simt… si sper sa nu ma insel…
    o sa mai citesc ce scrie pe aici si daca imi place am sa te trec in blogroll.

  4. nasii Says:

    Cred ca pe Oana Mizil o recomanda doua lucruri.
    1. Curajul. Oana Mizil a strabatut Ferentariul, a stat de vorba cu oamenii aia ” speciali”.
    2. L-a batut pe Becali.

    Pe EBA o recomanda buzele.

  5. Cristian Says:

    EBA a intrat in cursa pt europarlamentare clientelar, cu ajutorul institutiilor statului si a partidului. Tot ea a eliminat din cursa una dintre cele mai devotate doamne politicilor europene, cu expertiza si cu calitati care ar fi recomandat-o ca femeie, romanca, in prima linie a politicii europene: Andreea VASS. Are un blog cu totul inedit si util dezbaterilor serioase. EBA isi va face campania nu pe dezbateri legate de problemele romanilor si cele eurpene, ci pe aparitii pe coperti de femei, de scanal, dat cu ciocolata alaturi de Udrea in parc. Va garantez ca nu o veti vedea pe fata asta in nicio competitie electorala directa pt ca habar nu are ce e aia politica europeana si nici nu poate invata discursuri prea multe pe de rost.

  6. Onu Ionescu Says:

    @back,
    Natura, i-a lasat fiecaruia dintre noi, o sansa; depinde cum am folosit-o/irosit-o.EBA, are dreptul, ca fiecare dintre noi; si cum este vorba de o competitie, nu cred ca are rost sa ne coalizam, fie si ideatic, impotriva ei.
    Necazul ei, insa, nu il vad in memoria scurta, ci in dictia deficitara; probabil din cauza buzelor maltratate chirurgical?
    O functie publica incumba mult efort conversational, iar cu dictia ei, probabil, va avea probleme, care o vor determina sa renunte.

  7. Ioana S., Bucuresti Says:

    Chiar sunt curioasa ce raspuns veti da maine.

  8. simona ionescu Says:

    Corecta punere la punct a don’soarei EBA. Zicerea sa arata ca si-a insusit lectia politica a tatalui: desconsidera-ti adversarul politic si pune-te mereu in lumina! Numai ca, deocamdata, nici toata lumina de la Luxten nu o ajuta.
    Felicitari pentru ca iti gasesti timp sa activezi si in blogosfera!

  9. Ciprian Bojan Says:

    Poate că pe mulţi dintre politicienii de azi din România îi recomandă câte ceva. Dar ce ne facem cu acei politicieni care odată ajunşi într-o funcţie sau demnitate publică, dau cu oiştea-n gard? Pe mine mă frământă mai mult amatorismul, heirupismul, şi atotştiutorismul oricărui politician, mai ales când iese în faţa mass-media să-şi reverse „înţelepciunile”. Între România reală şi politicienii săi, s-a căscat un hău prea adânc. Oare de ce numai noi, ăştia mulţi vedem asta?
    Sper, stimată Doamnă să vă ţină puterile să puteţi scimba această stare de lucruri.

  10. matei Says:

    Bravo Oana. Ai stil de analist politic. Daca iti dai demisia din Parlament te angajam noi la Ziua. Oare va garanta Vanghelie si de data asta?

  11. dadatroll Says:

    Deci si eu find cretin ma bucur de cate ori castiga un cretin alegerile. Adica intotdeauna.

  12. instalatorul Says:

    Doamna Ionescu, te recomanda pentru a fi politician – fie barbat, fie femeie – aderenta la una dintre multele definitii ale politicii, de la arta compromisului si pina la arta de a minca un butoi de rahat cu lingurita. Alegeti dumneavoastra la care definitie are aderenta fiecare politician roman, de orice sex. De multe ori, in cazul romaneasc titulatura de politician este o autointitulare, ei ori ele nedepasind treapta de agent electoral. Am si eu o intrebare – desi dumneavoastra puneti mai multe in text, inclusiv una referitoare la capacitatea unui politician roman de a fi sincer macar cu el insusi – sunteti sigura ca in acest moment nu apartineti curentului feminist? Fiindca a vorbi aproape cu entuziasm, necritic, despre orice femeie dornica sa activeze in cimpul politic, cam asta imi sugereaza. Semtimentul de solidaritate specific unei minoritati – cea feminina din politica, in acest caz – nu trebuie sa va afecteze limpezimea judecatii, altfel, cum ar putea zice prietenul Vanghelie (de ce nu-si schimba pronumele in Emil, ar fi dar dragut E.Vanghelie), o veti incasa la un moment dat. Nu uitati chestiile cu pe cine nu lasi sa moara si cu incalzitul sarpelui.

  13. instalatorul Says:

    Erata: Am scris Ionescu in loc de Niculescu. Ce sa facem acum, v-am fost nas fara voie.

  14. loredana Says:

    Poate pt a fi un bun politician,zic eu de la ,,inaltimea”putinilor mei ai,ar trebui sa crezi in izbanda lucrurilor bune si…sa faci ceea ce crezi.
    Cu respect,Loredana

  15. Onu Ionescu Says:

    @loredana,

    Corect! Sa stii ce vrei; si sa faci ce trebuie!
    Ia-ti acest gand, ca regula a unei vieti tinere!
    Parafrazata, in gandirea lapidara a lui Napoleon,zicerea ta, ar suna:”subordoneaza totul, scopului propus!”(desigur, pt izbanda lucrurilor bune!)

  16. oana niculescu mizil Says:

    Dragos Sorin Nicula, sunt deschisa la absolut orice critica, atat timp cat ea este argumentata si expusa decent. Astept provincia.:)

  17. oana niculescu mizil Says:

    Onu, iti multumesc tare mult pentru prezenta ta, aici. Esti unul din cei mai vechi cititori, lucru pentru care iti multumesc. Tin sa te contrazic. Nu am initiat o campanie impotriva ei. Fireste ca nu voi participa niciodata la astfel de coalitii anti-Elena Basescu. Eu doar am dat un raspuns unor afirmatii facute, usor infatuat, de catre Elena Basescu.
    In alta ordine de idei, ma bucur ca interactionezi si cu alti cititori.

  18. oana niculescu mizil Says:

    Mcgogoo, nu numai ca nu a disparut dar in scurt timp, sper dupa alegeri, doresc sa construiesc un site care va contine si documente din arhiva bunicului meu. Deasemenea, marturisesc, imi face mare placere sa intru in dialog cu cititorii mei, fireste in limita timpului disponibil. Doresc sa realizez o intalnire cu mai multi bloggeri, mese deschise si alte activitati impreuna cu prietenii mei din blogosfera.
    Si eu am sa te trec in blogroll.
    Multumesc de trecere.

  19. oana niculescu mizil Says:

    Nasii, ii multumesc pentru cuvintele tale. Am, insa, un mic amendament. As fi recunoscatoare daca nu ai mai face referire la buzele domnisoarei Elena Basescu.
    Multumesc.

  20. oana niculescu mizil Says:

    Cristian,
    Elena Basescu era cotata cu 6 la suta. Asta acum o luna. Astazi ea are 4 la suta. Trebuie sa stii ca nu sprijinul institutiilor statului sunt necesare intr-o campanie electorala. Si, fireste, nici aparitia pe coperti. Poporul roman are un deosebit simt al valorii si stie sa aleaga asa cum trebuie.

  21. oana niculescu mizil Says:

    Ioana, cred ca ai apucat sa-l citesti.

  22. oana niculescu mizil Says:

    Simona Ionescu, multumesc pentru trecere. Si pentru felicitari. Te citesc frecvent.

  23. oana niculescu mizil Says:

    Ciprian Bojan, fireste ca exista si polticieni demagogi, sinecuristi, diletanti. De obicei ei sunt sanctionati atat de propriul partid dar mai ales de electorat. Crede-ma, in ceea ce ma priveste, cunosc Romania reala. Am vazut-o pe viu atat in Ferentari dar si in taberele de emigranti din Roma.
    Eu am intrat in politica sa schimb ceva si crede-ma ca asta voi face

  24. oana niculescu mizil Says:

    Dragos Sorin Nicula, am citit si eu articolul domnului Plesu. Este opinia domniei sale. Opinia mea este ca Mircea Geoana va fi noul presedinte al Romaniei.

  25. oana niculescu mizil Says:

    Matei, multumesc. Trec peste mica aluzie din final. Nu, nu am de gand sa ma angajez la Ziua.

  26. oana niculescu mizil Says:

    dadatrol, nu prea am inteles

  27. oana niculescu mizil Says:

    instalatorul, in primul rand, multumesc de trecere. Te citesc de multa vreme pe blogurile colegilor mei.
    Cred ca nu situarea intre cele doua limitealese de tine ,usor arbitrar, defineste un politician, fie el barbat sau femeie.
    La intrebarea ta iti raspund cu sinceritate. Nu, nu sunt o feminista. Si cred ca nu am fost niciodata. Pur si simplu sunt o femeie care isi respecta conditia. Nu sunt vreo sufrageta damboviteana. Nu impart lumea in barbati si femei, si nu vorbesc cu entuziazm necritic despre orice femeie. Mai sus este o replica data, totusi, unei femei. Oricum te mai astept cu mare drag. Pacat ca a trecut pastele. Altfel trebuia sa dai un miel. 🙂

  28. oana niculescu mizil Says:

    loredana, multumesc tare mult. Te mai astept.

  29. isabellelorelai Says:

    EBA e femeie? Nu maşină?

  30. Onu Ionescu Says:

    @Oana,

    Facta non verba.
    Ai promis o pagina speciala.N-a aparut: strategic,pt alegeri?Impresia tine doar clipa!


Lasă un răspuns

