Ce ma recomanda pentru a fi politician (raspund cititorilor si comentatorilor mei!)

Am pus aceasta intrebare deloc retorica pentru ca mi-as dori sa fie pusa de cati mai multi dintre cei care doresc sa devina politicieni si chiar de catre politicienii deja consacrati. In intimitate, fara declaratii sforaitoare in fata multimii, fiecare dintre noi, cei care avem priviliegiul de a ne numi tineri politicieni, trebuie sa intelegem ca pentru a fi om politic in sensul pur al cuvantului, este nevoie de vocatie. Politica nu este neaparat o meserie pe care o inveti la scoala si atat. Politica se simte cu tot sufletul, pentru politica iti trebuie credinta, sacrificiu, entuziasm si idealism. Pot spune ca este ca o religie in care locul divinitatii este ocupat de Omul de rand, cetateanul caruia un politician ii apara interesele. Am mai fost intrebata de ce cred ca merit sa fac politica. Pentru ca vreau sa fac bine oamenilor din jurul meu. Simplu. Daca pot sa fac?! Fireste. Verific acest lucru de destul de mult timp. De cand mi-am facut propria mea afacere si propria mea echipa, fara ajutor din exterior. Faptul ca am reusit sa capat increderea oamenilor din echipa mea dar si a electoratului meu din Colegiul 20 este poate cel mai important lucru care ma repcomanda ca politician. Sa reusesti sa comunici cu oamenii, indiferent daca sunt saraci sau bogati, culti sau inculti, buni sau rai, este, poate, cel mai important atu al unui politician. Eu am reusit sa fac asta si o fac in continuare, fara sincope sau „zgomote”. Probabil multi politicieni pot comunica cu usurinta, doar ca, la fel de multi, nu au apucat sa verifice asta la fata locului pentru simplul motiv ca nu au chemarea sa mearga in mijlocul oamenilor, sa ii cunoasca, sa ii inteleaga, sa incerce sa ii ajute. Sa zicem ca, pentru a fi politician, ma recomanda cei 3 C care ma ghideaza in viata: Curajul, Creativitatea si Continuitatea. Am avut curajul sa candidez in alegeri si sa castig din primul tur, in fata unui contracandidat puternic, Gigi Becali. Nu m-am oprit aici. Am continuat sa lucrez pentru alegatorii mei. Am, deja, doua proiecte de lege in lucru, alte proiecte sociale de mare intindere care sunt pe cale sa fie aprobate. Am activitate parlamentara cu rezultate bune, vizibile, pentru romanii din tara si pentru cei din diaspora dar si programe pentru copiii defavorizati.
Ce ma recomanda pentru a fi politician?! Ma implic pentru ca imi pasa!

23 răspunsuri to “Ce ma recomanda pentru a fi politician (raspund cititorilor si comentatorilor mei!)”

  1. Onu Ionescu Says:

    @Oana,

    Neconcludent! Ar putea fi un „imi pasa” egotic, specific politicii actuale! Nu rezida forta unui gand.
    Importante, vor fi cele doua legi si celelate proiecte de legi de mare intindere sociala(cu ce impact?sugerasem afectarea unui spatiu pe blog tematicii lor,pt a culege opinii cat mai vii; ele fiind pt oameni! dar depinde, poate cei 3C te inspira adecvat; oricum, proba de valoare, o da tot socialul.) Succes deplin!
    PS:Punctez, pt.ca imi doresc, sa fii o pasare exceptie, a politicii romanesti!

  2. mihaella1 Says:

    Bravo, Oana si mult succes in continuare!!

  3. Dragoş Sorin Nicula Says:

    Un singur lucru as spune: Gigi Becali nu a fost un contracandidat puternic, dupa parerea mea.

  4. nasii Says:

    onu, te referi la „a scoate cartile pe masa”? „imi pasa” pare a fi sustinut de ceva palpabil, numarabil, cantaribil. mie imi place autoevaluarea, oricum. imi aduc aminte ca oana a mai salvat si un copil de la moarte. ca ajuta 10 alti copii sa-si continue studiile. nu stiu cum ar putea scrie asa ceva fara sa para ca se lauda.

    oana, da-i inainte cum ai inceput! cu o floare chiar se face primavara! bravo!

    nasa

  5. nasii Says:

    …si pentru mi-am reamintit de perioada mea allen ginsberg, iata un haiku de-al lui. cam asa ar trebui sa se simta un politician cand pune, seara, capul pe perna…

    Looking over my shoulder
    my behind was covered
    with cherry blossoms.

  6. scenarista Says:

    egotic zici?? de unde pana unde faptul de a te implica pentru ca iti pasa este egocentric?
    onu, bati campii cu gratie. sa treci pe la mine, ca acolo ai voie.:)

    uite ce o recomanda pe oana mizil. faptul ca, egotic sau nu, a salvat un om de la moarte! enough is enough. restul nu mai conteaza. cred ca asta ar trebui sa fie conditia sine-qua-non pentru a intra in politica. ai salvat pe cineva de la moarte?! nu???? pa, ne vedem peste 4 ani.

  7. Onu Ionescu Says:

    @nasii,

    nu cunosc expresia”a scoate cartile pe masa”, dar politica, nu este o opera de caritate;se scot legi, cat mai viabile in contextul socio-economic, in care se vor aplica; legea si omul, omul si legea sunt sintagme paronimice, in procesul implementarii socio-economice; omul in aspiratiile sale este o enigma, care de multe ori, nu se desluseste singur; si aci intervine politicul, in perceptia sa asupra multimii oamenilor, in care, votul este judecata de valoare finala, ca o apreciere data legilor politice;
    de aci sugestia cunoasterii cat mai multor opinii de viata,fie si prin intermediul blogului,vizavi de legile intentionate.Oricum, Oana are o vointa creativa, si va discerne in intuitia sa politica, ce cale si metode sa foloseasca.

  8. Onu Ionescu Says:

    @scenarista,

    Politica nu este un scenariu.Incearca sa scrii macar un scenariu politic,in iz de viabil.Oricum, in politica,legile sunt scenarii, si nu pt sali mici, neincapatoare, ci pt multimi viabile, din care si tu faci parte, ca un grevist al condeiului, al scenei,sau al vreunui modest atelier de creatie.Dar despre ce scrii:mobilier, haine, recuzita, daca se pare ca n-ai perceptia dominantei egoului asupra naturii umane?Iti propun un exercitiu modest de imaginatie;stai in fata oglinzii, si intreaba-te (nu cu emfaza narcisista pe care o percep in indemnurile tale daunatoare Oanei) cu simtul responsabilitatii valorice scriitoricesti:scriu eu, cum mi-am dorit?/fara morga infatuarii?Dar,inainte, citeste ceva si despre triada trup-minte- suflet; daca- ti ajunge spiritul, sa suporti efortul lecturii unui text mai greu de priceput decat cel al unui scenariu de doua parale!

  9. Ciprian Bojan Says:

    „…Colegiul 20 este poate cel mai important lucru care ma repcomanda ca politician”… mi-am permis să iau citatul, ca să vă puteţi corecta eroarea de tastare (cuvâtul „repcomanda”)… se mai întâmplă!
    Poate aţi pus greşit problema, prin care, faceţi ceva pentru alegătorii Dvs. Sper că la fel de multe încercaţi să faceţi şi pentru restul cetăţenilor, deoarece, sunteţi Deputat în Parlamentul României, nu în Parlamentul Colegiului 20.
    Mult succes în continuare!

  10. oana niculescu mizil Says:

    Onu, iti multumesc pentru sugestie. Incepand de luni, voi lansa pe blog o pagina speciala in care oricine doreste poate sa vina cu propuneri pentru proiecte de lege sau orice alte idei de proiecte sociale.
    Nu prea am inteles de ce opiniile scenaristei imi sunt daunatoare, dar ma rog, banuiesc ca e o polemica intre voi.

    Inca o data multumesc.

  11. oana niculescu mizil Says:

    Dragos Sorin Nicula, Gigi Becali a fost un adversar extrem de puternic. Chiar si acum este cotat cu un 10 la suta la alegerile prezidentiale.

  12. oana niculescu mizil Says:

    nasii, multumesc pentru haiku. Si mie imi place foarte mult Allen Ginzberg. Sper sa vad numai bine in jurul meu si cand intorc capul spre trecut si cand privesc spre viitor.

  13. oana niculescu mizil Says:

    Scenarista, ti-am inteles punctul de vedere, asa cum l-am inteles si pe al lui Onu. Amandoi aveti dreptate, diferit. Imi place ca blogul meu este vizitat si de artisti si imi doresc sa fac si pentru ei foarte multe lucruri bune.

  14. oana niculescu mizil Says:

    Ciprian Bojan, multumesc pentru remarca. Efectiv mi-a scapat, eu scriind direct in casuta.
    Faptul ca am castigat in unul din cele mai dificile colegii din Romania nu numai ca ma recomanda dar ma ajuta enorm. Acolo m-am confruntat cu multe probleme pe care le-am identificat si in Italia, ca sa dau un exemplu. Rezolvarea problemelor oamenilor nu are delimitari administrative. Multumesc de trecere!

  15. Ciprian Bojan Says:

    Perfect adevarat ce spuneti, in legatura cu colegiul, si cu problemele de acolo. Este normal sa faceti mai mult pentru cetatenii de acolo, decat pentru restul cetatenilor. Daca in Italia romanii sunt stigmatizati, si nu ne place, noi continuam sa-i stigmatizam pe rromi, maghiari sau ce or fi, numai pentru ca nu au aceiasi etnie cu a majoritatii. Asta cred ca ar trebui sa ne ingrijoreze mai mult decat problemele cetatenilor romani din Italia.

  16. Dragoş Sorin Nicula Says:

    @ Oana
    Nu ma intelegeti gresit, nu incerc sa va iau din merite si nici nu am cum, dar a acredita ideea ca Becali este un contracandidat puternic, mai ales in conjunctura in care au avut loc alegerile respective, tinand cont si de loc, si de moment, si de sustinerea de care ati beneficiat, mie mi se pare un pic cam mult.
    Eu cred ca Gigi Becali este pierzatorul perfect, in orice cursa electorala. Cota electorala actuala este doar un foc de paie, sa fim seriosi!
    Glumind putin, cred ca daca ati fi candidat impotriva mea, si nu a lui Gigi Becali, ati fi avut mai multe emotii la respectivul scrutin! 🙂

  17. Ioana S., Bucuresti Says:

    Prea multa poezie in motivatie. Pentru un politician ar trebui anexat ceva concret. Colegiul 20 e tot asa. Nu e suficient sa va doriti sa faceti ceva. Trebuie chiar sa faceti ceva. Toti politicienii se lauda cu proiecte…uitate prin sertare…

  18. Onu Ionescu Says:

    @back,

    Gandim se pare la unison; si eu sunt adeptul concretetei; sa asteptam insa pagina speciala promisa, dorita dupa cum am inteles ca un forum/ tribuna de idei, in spirit pragmatic pt proiecte de legi, sau sugestii pretabile in suficiente motive pt alcatuirea si fundamentarea unor programe fezabile, de care guvernarea actuala, are probabil nevoie.

  19. Gabriela Cretu » Blog Archive » Ce nu mă recomandă ca politiciană Says:

    […] Oana Mizil dădea răspuns la întrebarea despre ce anume o recomandă ca politiciană. După cum puteți citi, nu avea nici o îndoială că ar fi politiciană și aducea și serioase argumente justificative. […]

  20. Onu Ionescu Says:

    @Gabriela Cretu,

    pentru fluenta comunicarii, propun adresarea cu tu, precum, copiii; astfel, ei nu au prejudecati; sau poate pt asta. n-am realizat, comentariul tau, are o usoara conotatie subiectiv tepoasa? pt ca nu s-a declarat feminista?ti-am citit si art de pe blog; mi-a placut, cu o mica rezerva; mi-a lasat impresia unei usoare neincrederi de sine; ma folosesc de prilej si imi exprim convingerea, ca pt viata, indiferent de ce natura,mai ales pt politica,femeiatrebuie sa-si pastreze doua calitati native:feminitatea si integritatea/demnitatea. Oana,le are cu prisosinta!

  21. Onu Ionescu Says:

    @back,
    de aci, empatia exceptionala; de aci, consecventa, in tot ce intreprinde!

  22. gabicretu Says:

    @Onu Ionescu,
    Postul meu a folosit tema Oanei drept pretext pentru a dezvolta o tema total diferita; postul meu era despre altceva, nu despre Oana; pe langa faptul ca mi-este colega – motiv suficient pentru solidaritate – ma numar printre cei care i-au dat sfaturi bune inca de la intrarea in politica și blogosfera. Nu pot decat sa ma bucur ca le urmează!Si chiar are succes.

  23. Onu Ionescu Says:

    @gabi cretu,

    am inteles:pretexte de pretexte; eu am incercat, fara suspiciune si redundanta sa reduc la esente poliloghia feminista; si am spus, ca femeia pt orice rol important in viata, trebuie sa-si cultive doua insusiri:feminitatea si integritatea.si am preciat ca Oana, a cultivat aceste calitati in beneficiul preocuparii sale.restul este pierdere de timp, ca si in politica; sporovaiala, fara nici o finalitate.mai bine, taceam, si ramaneam filozof, dar parca este incomod cum tara este devorata de vorbe, doar de dragul luarii de sine in seama!


Lasă un răspuns

