„Oana Mizil l-a facut K.O. pe Valentin Deculescu din prima runda” – Obiectiv Online

preluat din obiectiv-online.ro

Oana Mizil l-a facut K.O. pe Valentin Deculescu din prima runda

Politica

Oana Mizil l-a făcut K.O. pe Valentin Deculescu din prima rundă

Marius Stroe

Articol publicat în Numărul 92 | 4 iunie 2010 |

Aproximativ 500 de delegaţi s-au strâns duminica trecută în sala fostului cinematograf Orizont din Călăraşi pentru a hotărî conducerea organizaţiei judeţene a Partidului Social Democrat pentru următori patru ani. Începutul lucrărilor i-a prins pe toţi „combatanţii” bine dispuşi, optimişti şi animaţi de cele mai bune gânduri. Odată cu începerea discursurilor şi creşterea zăpuşelii din sală, atmosfera a început să devină din ce în ce mai agitată şi tensionată. Au fost prezenţi în sală şi secretarul general al PSD, Liviu Dragnea, dar şi invitaţi de marcă de la Bucureşti: primarul sectorului 5 – Marian Vanghelie, fostul ministru al educaţiei, Ecaterina Andronescu, senatorul Dan Şova şi preşedintele organizaţiei de tineret a PSD la nivel naţional – Nicolae Bănicioiu.

Deşi Conferinţa judeţeană a PSD Călăraşi conţinea mai multe puncte pe ordinea de zi, majoritatea delegaţilor nu erau interesaţi decât de momentul culminant: alegerea noului preşedinte şi a Consiliului Judeţean de conducere. Deşi Doru Ioan Tărăcilă spunea că va candida pentru preşedinţia partidului, în cursă au intra doar deputata Oana Mizil şi consilierul local Valentin Deculescu. Fiecare dintre cei doi candidaţi a fost sprijinit de câte o echipă de campanie, fanii celor doi întrecându-se în luări de cuvânt în care să-şi laude candidatul ori să-l critice pe adversar. Oaspeţii au început să aprecieze rezultatul alegerilor în funcţie de aplauzele venite din sală pentru diferitele luări de poziţie, dintr-o tabără ori cealaltă. La prima vedere, susţinătorii Oanei Niculescu Mizil ocupau trei sferturi din sală. Valentin Deculescu zâmbea şăgalnic şi vorbea despre o surpriză.

PSD-iştii au vorbit de unitate cu mâna-n gâtul contracandidatului
Deşi majoritatea luărilor de cuvânt începeau cu accent pe „unitatea partidului” acestea, cu doar câteva excepţii, sfârşeau prin atacuri la cealaltă tabără. Fostul preşedinte al organizaţiei municipale PSD Călăraşi, Marian Drăgan, despre care umbla vorba că ar fi putut trece în „barca” Oanei Mizil, a avut un discurs care s-a vrut echilibrat, acesta arătându-se, în aparenţă, atras de fiecare dintre cei doi candidaţi. Cu vorbe de duh şi apeluri la raţiune şi credibilitate, Drăgan pregătea „lovitura de graţie”. „N-aş vrea să fiu în locul domnului Deculescu. Să vă spun şi de ce: Este foarte greu să candidezi împotriva unei femei”, şi-a relaxat auditoriul Marian Drăgan, atrăgându-şi un ropot de aplauze. După care, acelaşi Drăgan i-a pus pe gânduri: „Problema noastră de fond este după ce ieşim din această sală. Avem probleme legate de credibilitate. Oportuniştii vin către noi pentru că simt că PSD va veni la putere. Vedem oameni care sunt foarte vocali. Ce credeţi, că nu ne cunoaştem?” Apoi Marian Drăgan a început să se apropie de mesajul pe care vroia să-l transmită: „Când vorbim de credibilitate, trebuie să răspundem la nişte întrebări. Pe domnul Deculescu mai vreau să-l aud răspunzând la o întrebare, pentru că i s-a tot pus o etichetă, că e omul lui Tărăcilă. Este foarte important să răspundă tranşant.”

Oana Mizil: „N-am stat cu fundul în birou”
A venit momentul în care cei doi candidaţi să se facă auziţi de la tribuna conferinţei. Oana Mizil a mizat pe un discurs simplu, la inima susţinătorilor săi: „Am avut o speranţă anul trecut, că vom câştiga, oameni buni, cu toţii am câştigat în Călăraşi şi nu vreau să se uite acest lucru. Cu toţii am muncit… Pentru că vă cunosc pe toţi din această sală. Am bătut judeţul acesta în lung şi-n lat… atunci, la Prezidenţiale. N-am stat cu fundul în birou, ci m-am dus alături de oameni. Am câştigat şi la Prezidenţiale pentru că am fost alături de oameni şi vom câştiga în 2012. Nu-i o promisiune a mea, este o garanţie. […] Eu sunt şi mai nervoasă… La cât mă vedeţi de mică, trec prin zid dacă-mi pun ceva în cap. Pentru voi oameni buni, n-am nici un fel de interes economic în acest judeţ, n-am făcut afaceri cu statul. Am o datorie morală pentru cei care mi-au dat un vot de încredere. Pentru dumneavoastră am să mă lupt.” Aproape să rămână fără aer, cu faţa congestionată, gesticulând cu mişcări ample, Oana Mizil a răguşit dar a meritat. Majoritatea celor prezenţi în sală i-au răsplătit efortul cu ropote de aplauze, scandând „Oana, Oana, Oana…”

Valentin Deculescu: „Sunt omul lui Tărăcilă cum Ponta este omul lui Iliescu”
A venit momentul în care Valentin Deculescu să transmită mesajul său către delegaţii PSD din sală. Vizibil marcat de reacţia sălii la discursul contracandidatei sale, Oana Mizil, Valentin Deculescu a luat cuvântul: „Dumneavoastră, cei care sunteţi în sală, sunteţi puţinii dintre cei care mă vor ajuta să-mi îndeplinesc principalul obiectiv, să câştig alegerile locale şi să dăm jos puterea portocalie, care ne-a furat voturile.” Deculescu a ţinut să rezolve şi problema care risca să-l tragă în jos: este sau nu este „omul lui Tărăcilă”? „Mi s-a pus o etichetă. Că sunt omul senatorului Tărăcilă. Sunt omul lui Tărăcilă, aşa cum Victor Ponta este omul lui Liviu Dragnea, aşa acum Victor Ponta este omul lui Iliescu sau lui Marian Vanghelie, Adrian Năstase ori Andronescu. […] Mă uit în sală şi văd lângă doamna deputat Oana Mizil oameni de care nu aveai loc să te apropii de senatorul Tărăcilă. […] Important pentru un lider este să se înconjoare de oameni puternici, de oameni cu personalitate, care să-l tragă de mânecă atunci când greşeşte, nu de slugi şi slujitori.”

Deculescu a dispărut din sală, după anunţarea rezultatelor
A venit momentul alegerilor. Oamenii erau obosiţi, căldura din sală infernală. Abia puteai respira. Cei doi candidaţi păreau relaxaţi. Ori resemnaţi. Au făcut tot ce au putut. Fie ce-o fi! În jurul orei 21 a început numărarea voturilor. Reprezentanţii celor doua tabere s-au supravegheat reciproc. Să nu fie modificat vreun vot. Hai cu rezultatul! Oana Niculescu Mizil – 296 de voturi; Valentin Deculescu – 152 de voturi. 36 de voturi au fost nule. Susţinătorii Oanei Mizil au sărit în sus de bucurie. Poze de grup, regia tehnică a revărsat în boxe „Oda bucuriei”. Valentin Deculescu nu mai era în sală. Şi nici susţinătorii săi.
Oana Mizil a vorbit numai pentru ziarişti şi susţinători: „Nici voce, nici cuvinte nu mai am… sunt emoţionată chiar până la lacrimi. Este o victorie mai dulce pentru mine decât cealaltă de la alegerile parlamentare. Vă mulţumesc din suflet, voi fi alături de dumneavoastră, aşa cum vă rog şi pe dumneavoastră să fiţi alături de mine. Vom avea foarte mult de muncă pentru a fi pe primul loc. Dar vom ajunge acolo. Nu este o promisiune ci o garanţie din partea mea. Să fim cu toţii împreună! Îi invit să ni se alăture pe toţi cei care nu au cu noi. Nu mai vreau să spun echipe, suntem o echipă acum. Suntem Partidul Social Democrat din Călăraşi. O să fiţi mândri de mine, aşa cum eu sunt mândră, acum, de toţi cei de aici. M-aţi primit cu sufletul deschis, voi fi alături de dumneavoastră. Sunt călărăşeancă deja.”

Un răspuns to “„Oana Mizil l-a facut K.O. pe Valentin Deculescu din prima runda” – Obiectiv Online”

  1. Romeo Tarhon, Mi.R.A.- Says:

    Las un citat, nu un raspuuns:
    “Nici voce, nici cuvinte nu mai am… sunt emoţionată chiar până la lacrimi. Este o victorie mai dulce pentru mine decât cealaltă de la alegerile parlamentare. Vă mulţumesc din suflet, voi fi alături de dumneavoastră, aşa cum vă rog şi pe dumneavoastră să fiţi alături de mine. Vom avea foarte mult de muncă pentru a fi pe primul loc. Dar vom ajunge acolo. Nu este o promisiune ci o garanţie din partea mea. Să fim cu toţii împreună! Îi invit să ni se alăture pe toţi cei care nu au cu noi. Nu mai vreau să spun echipe, suntem o echipă acum….”


Lasă un răspuns

