Dor de Eminescu

„Daca n-ar fi Eminescu, Viata nu ne-ar fi nimic”

In memoriam Mihai Eminescu.

6 răspunsuri to “Dor de Eminescu”

  1. mariannicolescu Says:

    DOMNUL EMINESCU
    de Marian Nicolescu

    În bârlogul sufletului meu, ieri, a intrat cineva:
    A bătut sfios la uşa timpului, care scârţâia jalnic,
    Avea o faţă de zeu, albită, dar trupul, încă falnic,
    Şi m-a’ntrebat de am să-i dau şi dânsului, ceva…

    Avea în mâna dreaptă o pană şi-n stânga, crucea:
    Cu una mângâia slova, iar cu cealaltă inimile reci
    De se mişca bordeiul micimii mele, întunecat pe veci,
    În măreţia unui gând, ca-ntr-un palat, ce strălucea.

    I-am spus că sunt sărac în toate: creaţie,talent şi pietate,
    Dar am ceva în rostul meu, ce n-o trădez în viaţă,niciodată:
    E taina înnăscută, care nu se vinde, e cinstea-ntruchipată,
    Ce-mi întăreşte ferm onoarea, ce-nvinge rele firi, spurcate.

    Ca să-mi ia pulsul slovei, şi a durerii care-n mine, astăzi, crescu,
    Mi-a spus că e poetul sfânt ce-a coborât din cer în noaptea grea
    Să-mi scuture povara-ntunecată, pătrunsă adânc în veşnicia mea,
    Şi-n ăst ianuarie, vrăjit,l-am strâns la piept pe Domnul Eminescu.

    Mi-a spus: -Băiete, ia în mână iarăşi pana, ca să purifici erezia!
    Şi eu, şi alţii, jos sau sus, ne-om duce crucea caznei noastre,
    Căci, om zbura spre înălţate veşnicii, pe aripile păsării albastre
    Şi- n cuiburi părăsite de pe-acestă stea,va ciripi pe boltă, poezia.
    16.01.11

  2. >TRAIAN TANASA Says:

    Prin acest videoclip protestez, in special, impotriva PDL, partid cica “liberal”, actualmente la putere.

    Am selectat fragmente din “Scrisoaea III”, in care sunt caracterizati perfect parlamentarii de la putere, cat si cel care a format, contra naturii, aceasta adunatura majoritara distrugatoare.
    PNL, criticat la timpul potrivit, ce actualmente este un partid modernizat, nu face obiectul acestui protest.

  3. Daniel Păun Says:

    nimic de comentat, dar mai lasă-ne cu păunescu

  4. >TRAIAN TANASA Says:

    Paunescu a recunoscut adevarata valoare a lui Eminescu, spre deosebire de anumiti indivizi, mai mult sau mai putin talentati, care au incercat cu asiduitate sa-l coboare din inalturile instelate. Unii mai continua. Nici nu se vor oprii, nici nu vor reusii!!!

  5. >TRAIAN TANASA Says:

    Discursul proletarului e valabil si astazi:


Lasă un răspuns

