Despre oportunităţi ratate. Astăzi, China

Uitându-mă puţin printre noţitele mele şi printre fotografiile din luna trecută mi-am adus aminte despre vizita delegaţiei chineze in România. A fost o acţiune extrem de reuşită. Am purtat discuţii libere în cadrul comisiei de politică externă, discuţii în cadrul cărora am avut intervenții în care m-am exprimat pentru colaborarea între România şi China pe următoarele sectoare: infrastructura rutieră, infrastructura feroviară şi energie. Am susţinut solicitarea părţii chineze pentru o facilitare selectivă, a vizelor pentru marii investitori chinezi în România. De asemenea, am discutat şi despre relaţiile tradiţionale dintre România şi China.

Ceea ce mă uimeşte şi acum este că nu reuşim să fructificăm suficient relaţiile pe care le avem deja. Avem un ministru de externe prea preocupat de imaginea sa ca să se mai preocupe de imaginea României şi avem un premier care abia reuşeşte să ţină pasul cu ce se întâmplă în ţară ca să ne putem aştepta de la Guvern la îmbunătăţirea relaţiilor externe şi la transforamrea unor relaţii diplomatice în relaţii economice. Acum, când toată Europa caută să atragă investitori şi caută pieţe noi de desfacere, noi ignorăm China, care este deja o super-putere economică şi dă doar semnale de întărire a influenţei globale. Ce ne costă să explorăm oportunităţi economice în China? Ce ne costă să ne gândim la idei de a atrage investitori chinezi în România şi de a căuta să exportăm mai mult în China? Ce ne costă să facem măcar un plan în această privinţă. Dar pentru asta este nevoie în primul rând de pricere, apoi de viziune şi apoi de voinţă. Niciunul din aceste trei lucruri nu sunt în arsenalul personal al dnilor Boc şi Baconschi. Şi aşa, pentru că are ghinion de nişte lideri slabi şi total nepregătiţi, România ratează încă o oportunitate.

Un ultim cuvânt, pe o notă personală: am rămas profund impresionată atunci când mi-am spus numele şeful delegaţiei chineze şi-a adus aminte de numele bunicului meu şi mi-a adresat câteva cuvinte de respect in memoriam.

3 Răspunsuri to “Despre oportunităţi ratate. Astăzi, China”

  1. Adonim Says:

    Bravo, mergeti tot asa pt ca avem nevoie de politicenii sa munceasca nu numai pentru romanii si pt ei.

  2. Constantin Răduţ Says:

    Cum va uitati „printre notite”?
    Cum este cu „…la transforamrea unor relaţii diplomatice în relaţii economice..”
    Stiti ca in scrierea romaneasca exista niste semne care se cheama „punct’ sau „virgula” si care se aseaza anume in text?
    Cate clase primare ati absolvit doamna?

  3. epolitikon Says:

    Prietenia financiara cu China risca sa ne coste taman libertatile de care ne bucuram azi.
    Desigur, un partid de stanga poate gasi si imbratisa imediat ideologii pe placul liderilor comunisti chinezi.

    De ce nu ne imprietenim cu India sau Brazilia? Hai ca la japonezi nu ne putem duce cu cersetoria in momentele astea ca au si ei problemele lor saracii dar sud-coreenii au pe aici niste companii care au auzit de Romania.

    Trebuie sa ne aparam democratia si sa facem bani in capitalism.


Lasă un răspuns

