Câteva gânduri despre munca în echipă, mai ales în politică

Am spus de nenumărate ori și repet și cu această ocazie, sunt o învingătoare. De fiecare dată când am avut în față o provocare majoră am avut succes. De cele mai multe ori am învins în echipă. Deși pare simplu, nu este chiar așa ușor să participi la un succes de echipă, fie din poziția de lider al echipei, fie din postura de simplu membru. O condiție esențială este respectul între parteneri. O altă condiție este comunicarea. Poate cea mai importantă condiție este ca toți membrii echipei să aibe același obiectiv.

Acum că am depășit partea introductivă a acestui post vreau să vă împărtășesc câteva gânduri, căci ați citit probabil despre ce vreau și ce nu vreau eu în județul Călărași, din punct de vedere politic. Am salutat înfiinațarea USL, o suțin și pe acum ca pe o necesitate în lupta noastră de a da jos regimul Băsescu-Boc. Cred că două capete sunt mai bune decât unul, cred că patru brațe sunt mai bune decât două. Am înțeles că USL este o echipă cu un obiectiv clar: câștigarea alegerilor în 2012 și eliberarea României de sub jugul portocaliu, sau mai curând verde. Dacă USL este o echipă, atunci PSD, PNL și PC sunt cu toții colegi. Iar colegii trebuie să îndeplineacă condițiile de mai sus: să aibă o comunicare bună unii cu alții, să se respecte și să aibă cu toții aceleași obiective. Când unul din acești trei factori lipsește echipa șchioapătă. Eu vreau ca echipa USL să fie cât de puternică posibil pentru că avem o luptă grea în față.

Când am fost aleasă președinte al PSD Călărași, responsabilitatea mea a devenit să apăr echipa partidului din Călărași. Suntem și în PSD Călărași o echipă, fiecare cu rolul său, fiecare cu responsabilitatea sa, fiecare cu armele sale. Când primarii PSD din Călărași vin și spun că au o problemă eu nu am voie să nu-i ascult. Când îmi solicită să iau măsuri, eu sunt obligată să întreprind acțiuni. Când îmi cer să-i apăr, este datoria mea să fiu alături de ei. În această cheie trebuie citite toate declarațiile mele recente. Cer respect pentru PSD Călărași pentru că PSD Călărași și-a câștigat respectul, atât în partid cât și în afara lui. Nu o să tolerez din partea nimănui lipsa de respect la adresa mea și a colegilor mei.

Nu vă ascund faptul că în Călărași USL ar putea să funcționeze mai bine, cred că la fel se întâmplă și prin alte locuri prin țară. Pentru cei care ar căuta nod în papură în declarațiile mele, repet să fie clar: USL ar putea să funcționeze mai bine, ceea ce înseamnă că acum funcționează destul de bine, cu loc de îmbunătățiri. Eu sunt conștientă că sunt multe de făcut pentru a ne asigura victoria în 2012, cred că și partenerii de la PNL sunt de aceeași părere. Dacă vrem ca USL să fie un succes cu care să ne mândrim cu toții nu ne putem permite să acundem problemele sub covor, ci trebuie să le scoatem la lumină, să discutăm și să găsim cel mai eficient mod de a lucra împreună.

USL apare în acest moment ca un colos politic. Este important însă să nu fie un colos cu picioare de lut. Baza și forța acestui colos stă atât în aleșii locali, cât și în parlamentari. Fără aleșii noștri locali nu ne putem spune cuvântul în județe, iar fără parlamentari nu putem să influențăm politica națională.

Vreau să câștigăm, dar vreau să câștigăm cu toții, împreună, ca o mare echipă, respectându-ne unii pe alții. Altfel, o să avem parte doar de victoria unora și de înfrângerea altora și zău că ar fi păcat să se întâmple așa ceva!

13 răspunsuri to “Câteva gânduri despre munca în echipă, mai ales în politică”

  1. Bibliotecaru Says:

    În timp ce PSD-ul şi PNL-ul din Călăraşi îşi aruncă unii săgeţi alţii spini de trandafiri, se aude că un şef al Serviciului de Investigare a Fraudelor din IPJ Călăraşi are o avere, câştigată prin muncă cinstită, de o avere constând în trei apartamente, o casă de vacanţă, un spaţiu comercial, maşină de 100.000 de euro, peste 300 de hectare de teren şi câteva sute de mii de lei în conturi. Poate că ce spune presa nu e adevărat, poate că acesta nu vinde prune… dar ceva face pentru a deţine o astfel de avere. Poate că politica ar putea înseamnă şi rezolvarea acestor probleme înainte de eventuala împărţire a posturilor „în caz de”…

    Eu am mai spus asta de câteva ori, politica nu trebuie să câştige niciodată, pentru că acest câştig ar fi în nume propriu, neconstituţional… cel câştigat trebuie să fie doar cetăţeanul.

  2. Cris Says:

    Felicitări! Îmi placeți, dar conjunctivul verbului ”a avea” este ”să aibă”.

  3. tomescu Says:

    eu cred ca usl este alternativa la pdl dar ….replierea dupa alegerile….. atunci fiecare va fi pe cont propriu prin programe ,ca sa distrus deja tot ce insemna doctrine in romania si fiecare trebuie sa-si alega calea stanga, centru, dreapta prin programe clare si pentru cetatenii care inteleg stanga= social, centru= neutru (verde)iar dreapta= liberalism(opus socialului)……ca acum este un ”talnes-balmes” de genul scapa cine poate si cine promite/minte mai mult.bafta

  4. Aurelio texanu Says:

    Ma inerveaza acest Bibliotecaru care este pe toate Blogurile, UDREA. NASTASE, PONTA, ANTONESCU, ma baiatule nu mai diversiona, tu nu ai vacantza cita scoala am eu in politica
    In actuala criza mondiala indiferent de Partid, daca nu se pune in practica programe de munca, ca oamenii sa vada ca se misca ceva, numai prin vorbe, eu cred ca va fi mult mai dezastroasa guvernarea USL daca ar cistiga
    Scandalu de la Rosia Montana ia proportii de Sigurantza Nationala
    Preşedintele, Roşia Montană, Aurul şi Rezervele BNR.
    1. Domnul Traian Băsescu, Preşedintele României, a declarat, recent, că ar vrea să vadă “începută exploatarea aurului la Roşia Montană”. Cu precizarea că domnul Preşedinte vrea să vadă exploatarea aurului la Roşia Montană “începută” de o firmă străină, care ar urma să extragă circa 300 de tone de aur, din care României să-i revină, ca redevenţă, 4%, adică 12 tone.
    Eu sunt de acord cu domnul Preşedinte. Şi eu aş vrea să văd “începută” exploatarea aurului de la Roşia Montană.Cu precizarea că, în opinia mea, exploatarea aurului de la Roşia Montană TREBUIE şi POATE fi începută şi terminată de către români, nu de către străini. Şi, mai ales, fără cianură. Să o facem cu tehnologiile noastre, netoxice.
    2. Domnul Preşedinte ne spune şi de ce vrea să vadă “începută” exploatarea aurului la Roşia Montană. ” Incertitudinea viitorului, spune Preşedintele, obligă orice stat care îşi poate consolida rezervele şi cred că din exploatare ar trebui să ridicăm rezerva la cel puţin 200 de tone în următorii ani, pentru că vedeţi cât sunt de volatile monedele”.
    În prezent, rezerva de aur a României este de 103 tone, toată cantitatea provenind din “greua moştenire”. Diferenţa, între cele 12 tone, care ne vor reveni de la Roşia Montană, şi restul, până la 97 tone, ca să ajungem la 200 tone, o vom obţine, ne spune Preşedintele, prin începerea exploatării altor două zăcăminte de aur, de către companii româneşti: un zăcământ de 50 tone şi altul de 54 tone.
    Ce ziceţi de modul în care Preşedintele României îşi argumentează susţinrea începerii exploatării aurului de la Roşia Montană? Păi dacă cele două zăcăminte exploatate de companii româneşti ne vor aduce 104 tone de aur, de ce mai vrea dumnealui să vadă “începută” exploatarea aurului de la Roşia Montană?
    3. La data de 31 iulie 2011, totalul rezervelor internaţionale ale României, conform datelor publicate pe site-ul BNR, era de 36,4 miliarde de euro. Acest total se compune din: a)3,8 miliarde, aur, cele 103 tone, b)5,0 miliarde, numerar şi depozite şi c)27,6 miliarde euro, “securities”, valori mobiliare, adică hârtii (obligaţiuni, bonuri de tezaur etc), emise de guverne şi instituţii financiare străine, cărora BNR le-a împrumutat această sumă, de 27,6 miliarde de euro. Evident, d-e-alungul anilor, suma împrumutată de BNR a fost mult mai mare. Aceste 27,6 miliarde de euro reprezintă SOLDUL existent la data de 31 iulie 2011.
    4. Conform evaluării BNR, la data de 31 iulie 2011, cele 103 tone de aur aflate în rezerva sa, valorează 3,8 miliarde de euro. Aceasta înseamnă că preţul unitar luat în considerare de BNR este de 36,9 milioane de euro pe tona de aur.
    La acest preţ, de 36,9 milioane de euro pe tonă, cu cele 27,6 miliarde de euro investite de BNR în hârtii, am putea cumpăra 750 tone de aur. Vă rog să calculaţi. Împărţiţi 27,6 miliarde de euro la 36,9 milioane euro pe tonă. Vă dă, exact, 748 tone.
    5. În argumentarea poziţiei sale, Preşedintele Românie ne spune şi că “Dacă vă uitaţi ce s-a întâmplat în ultimii cinci ani, preţul aurului a crescut de la 620 de dolari uncia acum cinci ani la 1890 dolari”.
    Din nou, sunt de acord cu domnul Preşedinte. Da, este adevărat, în ultimii cinci ani, preţul aurului a crescut de peste 3 ori. Cu acestă constatare, vom vedea, imediat cât de ridicolă şi de tragică, în acelaşi timp, este poziţia domnului Preşedinte faţă de exploatarea aurului de la Roşia Montană.
    Cele 27,6 miliarde de euro au fost investite de BNR în “securities” ,nu acum, când preţul aurului este de 36,9 milioane de euro pe tonă, ci, în cea mai mare parte, cu 5-10 ani în urmă, atunci când preţul aurului era de 3,4, sau 5 ori mai mic decât astăzi. Dacă luăm în considerare cifra avansată de domnul Preşedinte, adică un preţ de numai 3 ori mai mic decât cel de astăzi, ajungem la un ADEVĂR CUTREMURĂTOR: Dacă Banca Naţională a României ar fi investit cele 27,6 miliarde de euro ÎN AUR, astăzi rezerva de AUR a României ar fi fost de 2200 TONE DE AUR. Ea ar fi valorat peste 80 miliarde de euro, actali.
    6. Începând cu anul 1990, atât eu cât şi regretatul profesor Anghel Rugină am atras atenţia conducerii BNR ca şă investească toate rezervele ţării în AUR şi numai în AUR.
    Nu am fost ascultaţi.
    Iată ce probleme grave a creat incompetenţa şi iresponsabilitatea celor care au condus Banca Naţională a României în ultimii 22 de ani.
    Am ajuns să ne vindem munţii ţării şi să ne otrăvim, pe noi şi pe urmaşii noştri, pe motiv că ne trebuie 12 tone de aur, pentru că BNR, în loc să cumpere aur, a împrumutat pe alţii cu zeci de miliarde de euro, miliarde care, mâine, poimâine, pot să valoreze zero lei, zero bani.
    Până când?

  5. Bibliotecaru Says:

    @ Aurelio texanu
    Puteţi defini noţiunea de politică? Asta aşa, ca să ştim cum stăm.

    Când spuneţi „tu nu ai vacantza cita scoala am eu in politica” puneţi problema exact pe dos… vacanta este ceva mai mică decât şcoală. 😀 Aveţi grijă că vă dă eroare în calcul 😆

    V-am făcut un loc unde să vă descărcaţi inteligenţa şi şcoala:
    http://injuratbibliotecaru.blogspot.com/2011/08/anonymous-aurelio-texanu.html

    Vă rog să-l folosiţi cu încredere şi să nu mă mai plictisiţi cu prostii. Sunt tolerant cu oameni ca domnia voastră, dar am limite.

  6. Aurelio texanu Says:

    Ba desteptule te supara adevaru? nu este asa? cit ai linso pe Udrea? vrei sa i-ti dau postarile?
    Vă rog să-l folosiţi cu încredere şi să nu mă mai plictisiţi cu prostii. Sunt tolerant cu oameni ca domnia voastră, dar am limite.

    Oi fi vrunt securist ceausist pe unde te vad te atac de nu te vezi diversionistule ce esti

  7. Aurelio texanu Says:

    Ba desteptule eu am dat mina cu Presedintii de stat, Bush, Clinton, Iliescu,
    Doamna Mizil cum pot posta niste poze? sa ii arat cu Bibliotecaru asta cine este Aurelio Texanu?
    Ba desteptule eu am negociat pentru intrarea Romaniei in NATO, Domnul Iliescu stie cind am venit oficial in Romania in anul 2000 uite poza pe FB
    Aurelio texanu

  8. Aurelio Texanu Says:

    vezi poza cu Domnul Iliescu?

  9. Aurelio Texanu Says:

    Asa ca Bibliotecarule MUCLES

  10. Bibliotecaru Says:

    Mai întâi aş vrea să-mi cer scuze că tranşez o astfel de problemă aici.

    @ Aurelio texanu

    Chiar vă rog să daţi orice doriţi domnia voastră să daţi.
    Puteţi să daţi şi înjurăturile suporterilor cuprinşi de băsescianism.

    Am susţinut o reformă în PDL despre care mi-aş fi dorit să scape PDL-ul de băsescianism. Doamna Elena Udrea semnala o astfel de reformă înainte de alegerile parlamentare şi, în consecinţă, susţinerea domniei sale este colaterală. Numai că în timp ce ceilalţi colegi de blogging făceau o susţinere oarbă, fără motivaţie, sau orbiţi de sexualitatea doamnei care a ajuns şi deputat şi ministru, susţinerea mea pentru un politician a fost, este, şi va fi, condiţionată de actul politic democratic al politicianului, deci şi pentru doamna Udrea. În momentul în care domnia sa a fost aleasă, evident că am avut pretenţia ca domnia sa să îndeplinească obiectivele despre care domnia sa vorbise în campania electorală.

    Apoi au existat şi gesturi care, pentru mine, au avut un impact emoţional. Doamna Udrea a mers, în campanie electorală. la un centru-şcoală pentru copii hipoacuzici. Cum să nu susţii un astfel de gest? Acolo a promis acelor copii cadouri de Crăciun, un PC şi alte lucruri… Am aplaudat promisiunea… am criticat când am văzut că promisiunea nu s-a îndeplinit, dat fiind că doamna Udrea în zilele din jurul Crăciunului nici nu fusese în Bucureşti.

    Este felul meu de a fi. Eu nu am partizanat politic şi cred că pluralismul social conduce la mai multe partide, fiind nevoie de toate partidele la un loc pentru normalitatea funcţionării societăţii. Susţin deci pe cei care respectă poporul român cât timp îl respectă, contrez pe cei care promovează interesul personal şi dictatura, semnalez cu plăcere colaborarea politică, mă disociez de războiul politic şi de natura beligerantă a politicii. Sunt oameni care alternează, promit una şi fac alta… Eu sunt constant, nu cred că la mine e problema…

    Eu am mulţi ani de blogging în spate, nu mai mă tulbură înjurăturile. Înainte da, eram tulburat, puneam pasiune în a convinge pe unul şi pe altul că părerea lor despre mine este greşită… acum nu prea mai mă înfierbânt. Oameni ca dumneavoastră, cei cu poză lângă maşină decapotabilă, oameni care se simt cineva dacă demonstrează succesul lor mercantil, despre ei trebuie să vă spun, fără lipsă de respect, dar… sunt destui. Oamenii care sunt cu adevărat inteligenţi, oameni care încearcă să vorbească numai pe seama argumentelor, pe seama legilor şi principiilor… sunt mai rari. Aşa că am rugămintea la dumneavoastră ca fie să discutăm civilizat şi inteligent, chiar pe tema Roşiei Montana dacă vreţi, fie să încercaţi să mă scutiţi de remarci de tipul celor de mai sus. Dacă nu vă puteţi abţine să aveţi un astfel de comportament suburban, nu vă mai dau atenţie şi gata, chiar nu este o problemă. Să nu aveţi impresia că nu dorm eu noaptea că Aurelio Texanu are o problemă că scriu şi la UDREA. NASTASE, PONTA, ANTONESCU. Eu scriu, în mod curent, pe 20 de bloguri de politicieni. Scriam pe mult mai multe bloguri, numai că anumite personaje fanatice, mai ales venite din zona PDL, dar nu numai, mai ales cele cu un limbaj licenţios, dar nu numai, m-au dezgustat şi am renunţat. Deci nu citiţi dumneavoastră cât scriu eu, ca să fac o glumă. Comentez pe blogurile oamenilor politici fără a le aduce injurii şi fără a-i linguşi. Încerc să fiu un cetăţean onest care susţine cauza celorlalţi cetăţeni şi un sistem instituţional funcţional în zona de normalitate. Îngroş tuşa spre sarcastic nu pentru a jigni pe cineva, ci doar pentru a atrage atenţia asupra greşelilor. De exemplu, eu nu vreau ca PDL şi Emil Boc şi Traian Băsescu „să plece”, eu vreau ca ei să-şi facă treaba corect, aşa cum se spune în legi, în Constituţie, în practica generală a dreptului, într-un mod profesionalist. Poate tocmai de aceea mulţi politicieni mă ascultă şi, de ce nu, unii mă şi iau în seamă, pentru că descoperă că cele ce le spun eu, în sprijinul democraţiei, le poate fi de folos (mai ales că sunt în stare să-mi susţin, cât de cât, ideile). Politica poate fi eficientă şi în condiţii de normalitate, fără a mai fi nevoie să cumperi votul cu găleata sau cu micul şi berea.

    Dumneavoastră puteţi alege calea inteligenţei sau puteţi să mă atacaţi pe unde puteţi, cum doriţi.

  11. Bibliotecaru Says:

    @ Aurelio Texanu

    Stimate domn,
    Am văzut poza cu domnul Ion Iliescu. Dacă nu este un trucaj fotografic… trebuie să vă întreb… Aveaţi pălăria pe cap?!?!?! 😀 Păi încălcaţi toate normele de bune maniere. Nu numai că în interior nu se ţine pălăria pe cap (nici măcar în Texas) dar să o mai ai pe cap când strângi mâna unui preşedinte… să-mi fie cu iertare, dar e un gest foarte inelegant, să nu-l numesc altfel. Mai bine nu arătaţi fotografia.

    De ce credeţi că sunt impresionat că aţi strâns mâna unor preşedinţi? Aveţi impresia că aceasta este o mare izbândă? Penibil.

  12. Aurelio Texanu Says:

    Ce vorbesti ma un adevarat Texan nu da palaria de pe cap atunci nu ar mai fi texan, sa fi inpresionat ca am discutat cu Presedinti de stat domnule Bibliotecaru si acum sunt in negocierii cu Domnul Obama sa prezint un program pentru cetatenii americanii de origina romana, sa fim noii investitorii americanii care vo-r investi in Romania, bineinteles ajutati financiar de guvernu american, este o idee pe care am pus-o unui congresman american
    Luna viitoare ai sa vezi poza mea cu palarie in fatza lui Obama, si inainte as dori o consultatie cu Stimata Doamna Oana Niculescu Mizil, as dori sa ii prezint un program de dezvoltare economica Social pentru orasul Calarasi
    Sa auzim de bine si ca sa nu te mai injur nu mai umbla cu cioara vopsita de la un partid la altu decide o data pe ce parte mergi

  13. Bibliotecaru Says:

    @ Aurelio Texanu
    😀
    Deci de aia e îngrijorat Nouriel Roubini, de faptul că sunteţi în negocieri cu domnul Obama.

    Vorbind serios, dacă vin ceva bani în României, nu pot decât să vă urez mult succes. Partea cu strângerea de mână mă interesează prea puţin spre deloc.

    Cât despre partide, puteţi să mă înjuraţi cât doriţi, eu nu merg cu nici un partid pentru că nici un partid nu m-a convins… şi asta de 20 de ani. În măsura în care dictatura nu s-a generalizat, puteţi să spuneţi orice… nu mie îmi faceţi rău.


Lasă un răspuns

