Declaraţie de presă a deputat Oana Niculescu-Mizil la Parlamentul Romaniei, 11 martie 2012

Declaraţie de presă a deputat Oana Niculescu-Mizil (Grup PSD) de duminică, 11 martie, la conferinţă de presă de la Parlamentul Romaniei

Buna ziua. Am intrat in Partidul Social Democrat pentru ca am crezut ca politica se face pentru ceteteni si in folosul cetatenilor, a semenilor nostri care reprezinta motorul Romaniei, oameni care habar nu au de doctrine si ideologii, oameni care asteapta de la politicienii pe care i-au votat fapte in beneficiul lor, sinceritate si consecventa. Si acum cred la fel. Am fost si voi ramane un politician de stanga.

Candva, Partidul Social Democrat era exponentul celor multi, celor saraci. Era Partidul care punea omul inainte de toate. Din pacate, lucrurile s-au schimbat! Pentru unii lideri ai Partidului Social Democrat puterea, averea personala, sunt mult mai importante. Ar vinde pe oricine pentru ca ei sa fie in fruntea bucatelor, ar fi in stare de orice alianta contra naturii pentru ca ei si numai ei sa aiba de castigat. Asa s-a intamplat si in Judetul Calarasi, un judet paradoxal, tocmai pentru ca ramane unul dintre judetele sarace ale tarii fiind, in acelasi timp, un judet cu foarte mari resurse. Mai bine zis, un judet bogat cu oameni saraci.

Am castigat conducerea PSD Calarasi in mod democratic, asa cum credeam ca se face politica in PSD. Am castigat batalia la prezidentiale intr-un judet controlat de PDL. Ce am facut eu pentru Calarasi se vede. Chiar daca am fost in opozitie, am fost mereu prezenta acolo unde a fost nevoie de mine. Cel mai simplu este sa ii intrebati pe calaraseni, pe oameni. Ei sunt cei care au beneficiat de felul in care mi-am facut eu treaba in judet.

As dori sa fie clar ca nu am contestat niciodata ideile si teoriile politice marete care aduc beneficii cetatenilor. Am fost un soldat ascultator al partidului, am fost si raman o idealista. Contest, insa, modul in care teoria se pune in practica, deseori, si, mai ales, deturnarea scopului in favoarea intereselor personale ale anumitor lideri. Iar aici reamintesc, din nou, judetul Calarasi.

V-am spus toate acestea pentru a intelege care sunt motivele demisiei mele din Partidul Social Democrat, demisie pe care o anunt, astazi, in mod oficial, la aceasta conferinta de presa la care v-am invitat.
Multi vor spune ca “am fost data afara” si nu mi-am dat demisia din partid. Trebuie sa recunosc ca am aflat si eu, de la televizor, ca eram data afara de la presedintia PSD Calarasi exact in timp ce eram plecata din tara. Neplacuta situatie, nu?!

Eu consider ca, pur si simplu, am fost mazilita si nici asta nu ar fi fost important daca sacrificiul carierei mele politice s-ar fi facut pentru binele calarasenilor. Dar consider ca judetul Calarasi a fost vandut la propriu, de catre PSD PNL-ului, in defavoarea intereselor calarasenilor.

Sunt sigura ca fostii mei colegi din PSD nu vor considera demisia mea o dezertare sau o tradare. Cei mai multi gandesc ca mine si stiu ca vorbesc si in numele lor. Sunt in PSD oameni la care tin foarte mult, care au insemnat mult in formarea mea. Acestora le sunt si le voi ramane mereu aproape, asa cum si ei imi sunt mie aproape.

Una dintre intrebarile pe care ar trebui sa si le puna un politician, dimineata, in fata oglinzii este daca isi permite sau nu sa aiba demnitate. Cei care isi raspund, cu sinceritate, NU, ar fi bine sa se intoarca, din nou, in pat. Eu imi permit sa am demnitate, asa ca ma intorc la treaba, chiar daca nu voi mai fi membra a Partidului Social Democat.

10 răspunsuri to “Declaraţie de presă a deputat Oana Niculescu-Mizil la Parlamentul Romaniei, 11 martie 2012”

  1. buselucian Says:

    Sarut mana, din declaratia dumneavoastra, vad un om integru dar…sunteti politician si ca si politician poate va folositi de declaratii pentru a aparea in fata noastra ca unul care nu a gresit cu nimic dar sefii ii „fac vant” doar pentru ca prin integritate, le sunteti incomoda. Imi pare rau ca nu am urmarit, pana de curand, activitatea politicianului OANA NICULESCU-MIZIL, dar in perioada grea prin care am trecut, cred ca ati fost unul dintre putinii politicieni care au fost zi si noapte in colegiul. Ati facut „multe” chiar si daca au fost doar pentru „imaginea dumneavoastra”. Ajutorul dat, a fost benefic pentru cei ce aveau nevoie de de oricine pentru a le da speranta. Iertati-mi scepticismul in privinta politicienilor,dar eu am incredere in OMUL,
    Oana Niculescu Mizil si deaceea tare sunt curios ce ve-ti face in continuare, fiind „din nastere” de STANAGA.Poate pregatiti impreuna cu primarul Marian Vanghelie, pentru alegerile viitoare, un partid al carui statut sa faca pe multi dintre cei ce-si doresc un partid cu adevarat de stanga sa adere la el cu increderea ca anii urmatori vor fi mai buni pentru „cei multi”. Cu respect, un viitor membru al unui partid care inca nu exista.

  2. oana niculescu mizil Says:

    Asa cum am spus in conferinta de presa de astazi, singura mea decizie sigura, in acest moment, este demisia din PSD. Nu a fost un gest usor. Pentru acest partid mi-am daruit ani din viata. In ceea ce-l priveste pe domnul Vanghelie, va pot raspunde ca este un lider al PSD ( vicepresedinte ales al acestui partid, primar al sectorului 5, presedinte executiv al Organizatiei PSD Bucuresti, omul politic care a garantat pentru multi politicieni PSD si, astfel, acestia au castigat lupta electorala) un lider iubit de mii de PSD-isti si de cu mult mai multi romani. Nu cred ca Marian Vanghelie va parasi PSD. Ar fi si culmea sa dai cu piciorul unor ani de munca asidua. Am spus ca activitatile noastre politice si profesionale sunt independente, singurul numitor comun fiind bunastarea cetatenilor. Si eu si Marian Vanghelie ne-am luptat, ne luptam si ne vom lupta pentru oameni.

  3. NELA Says:

    poate da poate nu trebuia sa va dati demisia , toate se rezolvau la centru PSD. D-L VANGHELIE ESTE SI VA RAMANE UN PESEDIST ADEVARAT , VA FI IN CONTINUARE ALES PRIMAR ,ASA CA DACA VIATA VA VA LEGA , E NORMAL SA NU TRADATI ,.NU CRED O ALTA CARIERA POLITICA LA ALT PARTID NU VETI FI PRIVITA CA LA PSD UN POLITICIAN INTEGRU .ASTA E ORGOLILE CATEODATA LASA DE DORIT, SI PENTRU ASTA NU MAI AVEM INCREDERE UNUL IN CELALAT . MAI GANDITIVA LA RECE, ASA IL AJUTATI SI PE DL VANGHELIE . BAFTA SI INTOARCERE IN PSD ..

  4. Ilie Says:

    „Una dintre intrebarile pe care ar trebui sa si le puna un politician, dimineata, in fata oglinzii este daca isi permite sau nu sa aiba demnitate. Cei care isi raspund, cu sinceritate, NU, ar fi bine sa se intoarca, din nou, in pat”.

    Vă contrazic. A-ţi da demisia din partid nu înseamnă demnitate, dimpotrivă. Să explic. Un om de stînga, cum vă consideraţi, dar lucrurile sunt valabile şi pentru un om de dreapta, înscris în partidul care-i reprezintă pe cei mai mulţi oameni de stînga, nu dezertează dacă la un moment dat în fruntea partidului se află o persoană pe care n-o agreează, nici dacă la un moment dat conducerea partidului are o atitudine sau o acţiune politică pe care n-o agreează. Dimpotrivă, rămîne pe baricade şi luptă pentru ideile sale, dacă le consideră mai bune decît cele adoptate de partid. Asta este adevărata demnitate.
    Un partid mare, cum este şi PSD, are foarte mulţi membri. Este imposibil ca cei aflaţi la conducere să mulţumească pe toată lumea. Pentru că toţi membrii, dacă sunt de calitate, pot avea propriile personalităţi, deci propriile puncte de vedere în cadrul doctrinei partidului. Asta se întîmplă, deci, în orice partid, fie el de stînga sau de dreapta. Dacă fiecare membru de partid ar proceda ca dv., cînd este nemulţumit de ceva, am avea o mişcare browniană în mediul politic. Alegătorii ar fi, şi chiar sunt derutaţi, nu mai au repere. Această migraţie de la un partid la altul nu face cinste nimănui şi îmi prezint scuze că v-o spun direct, cu riscul de a vă supăra. Ponta este vremelnic în fruntea partidului, nu veşnic. La fel ceilalţi din conducere. Sunteţi tînără, poate peste 5-10 ani va fi altcineva în fruntea partidului, poate cineva pe care-l agreaţi, poate nu. Dar, dacă sunteţi de stînga, rămîneţi în partidul în care v-aţi înscris, înfruntînd vicisitudinile. Dacă vă duceţi în alt partid, aveţi certitudinea că peste cîtva timp nu veţi fi la fel de nemulţumită? O să migraţi iar?
    V-am spus toate acestea fără pizmă, doar în dorinţa de a vă face să mai reflectaţi.
    Să vă dea Dumnezeu gîndul cel bun!

  5. Ilie Says:

    P.S. Bunicul dv., dacă ar mai fi trăit, nu cred că v-ar fi sfătuit să procedaţi astfel. Dumnealui n-o fi avut supărări legate de politica mai marilor vremii? Şi-a dat demisia? Nu.
    Singura demisie pe care o agreez este demisia de onoare, atunci cînd cineva greşeşte grav (vezi cazul Robertei Anastase). Nu e cazul dv.

  6. Bibliotecaru Says:

    Primul impuls a fost să scriu despre desemnarea candidaţilor într-un partid cu respectarea principiilor democratice de reprezentare. Dar am renunţat că tot nu citeşte nimeni aşa ceva. Aş spune doar că… Nu Gabriel Oprea!

  7. Nu-ti E. Rus Ine Says:

    Oano, dacă te duci la Oprea … s-a oprt (citește Terminat) !!!

  8. Bibliotecaru Says:

    @ Oana Niculescu-Mizil

    Emisiunea domnului Dinescu ar trebui trecută la capitolul 18+, perversiuni culinare şi culturale. Într-o lume a ambalatelor şi semipreparatelor, emisiunea asta ar trebui dată cu avizul medicului. De câte ori o văd mă apucă un leşin de poftă. 😀

    Tot am însă un amendament. Aluatul cu bere are ceva specific ce nu s-a regăsit în emisiune. În primul rând berea nu trebuie să fie proaspătă, ea trebuie să „respire” minimum 24 de ore pentru ca să se activeze drojdia de bere (căci de aceea se pune berea… deci numai bine după petrecere când mai rămân ceva sticle deschise şi nebăute). Apoi aluatul trebuie ţinut la frigider şi, când compoziţia este scoasă pentru a fi folosită, se pune bolul într-un vas cu cuburi de gheaţă ca să fie păstrată cât mai aproape de 0 grade. Uleiul trebuie să fie foarte bine încins (până se observă că uleiul începe să scoată abur… limita de fum, cum spun eu) şi mult (cât să se poată scufunda). Este important şi ritmul în care se pun în tigaie, pentru că dacă se pun toate odată, ele fiind reci, uleiul să răceşte şi nu mai există efectul rece-cald. Cu acest mic secret, legumele pane se umflă extraordinar la contactul lui foarte rece cu foarte cald.

    Abia aştept emisiunea cu „dulciuri”, sper că o anunţaţi din timp.

  9. Bibliotecaru Says:

    @ Oana Niculescu Mizil

    Doamnă deputat,
    Ştiţi ce aţi votat astăzi?
    http://bibliotecarul.blogspot.com/2012/03/mare-atentie-mare-presedintele-e-mai.html
    Până aici s-a ajuns. Actuala clasă politică, de la toate partidele, este o ruşine pentru istoria României. Nici unul dintre politicieni nu mai are în ochii mei nici o scuză.

  10. Darius Says:

    Comunicat de presă
    Așa cum vă anunțam în urmă cu câteva zile, mai mulți primari, consilieri județeni și locali intenționează să candideze pe listele USL la alegerile locale din iunie 2012. Unul dintre primarii PD-L care a intrat în echipa PNL Ilfov și va candida din partea USL este domnul Victor Nicolae, primarul comunei Ciorogârla Ilfov. Alături de echipa lui, dar și de USL Ilfov, el va duce la îndeplinire toate proiectele de care au nevoie localitatea Ciorogârla și cetățenii ei. http://www.marianpetrache.ro


Lasă un comentariu